پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷
جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برای ایران تلخ و حسرت‌بار تمام شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی از حضور در فینال بازماند تا دوباره حسرت قهرمانی بر دل ایرانیان بماند. حالا باید چهارسال دیگر چشم‌انتظار باشیم تا ملی‌پوشان فوتبال بتوانند طلسم ۴۷ ساله قهرمان نشدن را در سال ۲۰۲۳ بشکنند.

شعارسال: پس از حذف تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها، ورزشکاران سایر رشته‌ها و فوتبالیست‌ها رودرروی هم قرار گرفته‌اند که چنین رفتارهایی هیچ عایدی برای ورزش ایران ندارد.

 جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برای ایران تلخ و حسرت‌بار تمام شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی از حضور در فینال بازماند تا دوباره حسرت قهرمانی بر دل ایرانیان بماند. حالا باید چهارسال دیگر چشم‌انتظار باشیم تا ملی‌پوشان فوتبال بتوانند طلسم ۴۷ ساله قهرمان نشدن را در سال ۲۰۲۳ بشکنند.

در کوران مسابقات جام ملت‌ها و پس از پیروزی شاگردان کی‌روش برابر یمن و ویتنام، وزارت ورزش و جوانان از پاداش ۶۰۰ هزار دلاری به تیم ملی و کادرفنی خبر داد. موضوعی که اولین واکنش را از سوی محمد بنا داشت. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از پرداخت پاداش میلیاردی به ملی‌پوشان فوتبال در صفحه اجتماعی خود نوشت: «امشب دلم گرفت، افسوس خوردم به‌خاطر این همه تفاوتی که بین فوتبال و بقیه رشته‌هاست

پس از حذف ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها، نارضایتی ورزشکاران سایر رشته‌ها نسبت به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران به صورت گسترده در فضای مجازی مطرح شد. تعداد ورزشکاران در رشته‌های مختلف به تفاوتی که بین آنها و فوتبالیسیت‌ها وجود دارد به صورت کنا‌یه‌ای اشاره کردند. ابتدا خسته‌ نباشید معنادار برای فوتبالیست‌ها در صفحات اجتماعی آنها نقش بست و بعد از آن به مدال‌هایی که ملی‌پوشان وزنه‌برداری، کشتی، کاراته و تکواندو در تمامی این سال‌ها به دست آوردند اشاره شد. بعد از آن هم سال المپیک و قصه همیشگی تفاوت بین ورزشکاران سایر رشته‌ها و فوتبالیست‌ها عنوان شد.

پورشیب ملی‌پوش کاراته که رشته آنها تازه به جمع المپیکی اضافه شده‌ است در صفحه‌ اجتماعی خود از سال‌ها مدال‌آوری و کسب قهرمانی برای ایران نوشت اما در ادامه هم به این موضوع اشاره کرد «ورزش ایران در فوتبال خلاصه شده است و پیروزی برابر یمن جنگ‌زده را به قدری بزرگ کردند که انگار قهرمان جام جهانی شدیم

شهربانو منصوریان هم که سال‌هاست در ووشو بانوان افتخارآفرینی کرده و حرف اول را می‌زند، در جریان این حواشی، درآمدش را با کی‌روش مقایسه کرد.

روز گذشته هم تیر خلاص را بهداد سلیمی زد که به ملی‌پوشان فوتبال انتقادهای تند و تیزی داشت و آنها را با لفظ بی‌غیرت خطاب کرد، البته بهداد پس از چند دقیقه‌ای پست معنادار خود را حذف کرد، اما آتش اختلاف آغاز شد و ملی‌پوشان فوتبال از جمله مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد به شدت به انتقادهای بهداد سلیمی پاسخ دادند و او را بی‌جواب نگذاشتند.

محمدرضا براری هم شب گذشته در حمایت از بهداد سلیمی، در صفحه‌ اجتماعی خود فوتبالیست‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داد و این چنین نوشته بود: «‌فوتبالیست‌های تیم ملی حق دارید ناراحت شوید چون عادت کردید بدون کسب هیچ افتخاری تمجید شوید. همیشه باید شاهد ناکامی‌ شما باشیم چرا که شما عادت کردید پول مفت بگیرید، اما زحمت ورزش کشور را امثال بهداد سلیمی و رشته‌های غیر فوتبالی می‌کشند اما دریغ از یک صدم پاداش شما

هیاهو این روزها در ورزش ایران پس از حذف تیم ملی فوتبال در مرحله نیمه‌نهایی به راه افتاده است. همه جا صحبت از پول‌های بیت‌المال است که سال‌ها خرج فوتبالیست‌ها می‌شود، بدون اینکه کمترین افتخارآفرینی برای کشورمان رقم بزنند و در مقابل ورزشکارانی که با سخت‌ترین شرایط و بی‌پولی برای به اهتزار درآوردن پرچم ایران از جان و دل مایه‌ می‌گذارند، موجبات اعتراض آنها شده است.

اگر واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، سال‌هاست که از بی‌عدالتی در ورزش سخن گفته می‌شود و سال‌هاست که بار مدال‌آوری ایران در رقابت‌های جهانی، المپیک و آسیایی بر روی رشته‌های غیر فوتبالی است. ورزشکاران سایر رشته‌ها با کمترین امکانات روی سکوی قهرمانی می‌روند و برای ایران افتخارآفرینی می‌کند و البته که همیشه هم خودشان را با فوتبالیست‌هایی که از نظر مالی شرایط خیلی بهتری دارند و موفقیت آنچنانی به دست نیاوردند، مقایسه می‌کنند. اما در هیچ زمانی چنین بی‌پروا ورزشکاران رودرروی هم قرار نگرفتند و اینجاست که زنگ خطر در ورزش ایران به صدا در‌می‌آید.

در اینکه ورزشکاران سایر رشته‌ها در سخت‌ترین شرایط و حتی می‌توان گفت در بی‌توجهی محض از سوی مسئولان ورزش ایران افتخارآفرینی می‌کنند، هیچ شکی نیست. اما سؤال اصلی اینجاست که آیا تفسیر در مورد عملکرد ملی‌پوشان فوتبال برعهده آنهاست؟ آیا مگر پولی که قرار است به ورزشکاران سایر رشته‌ها داده شود، به فوتبالیست‌ها داده می‌شود؟

اظهارنظر در مورد این مسائل بدون تردید در حیطه وظیفه هیچ‌کدام از ورزشکاران نیست بلکه مدیریت کلان ورزش ایران باید به این موضوع ورود کند و بداند‌ که این نوع ادبیات و رودررو قرار گرفتن ورزشکاران مقابل هم در تمامی رشته‌ها، چیزی جزء ضرر نیست و از همه مهمتر چهره ورزش را در نزد نسل آینده هم خراب می‌کند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و منطقی حمایت از تمامی رشته‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مسئولان ورزش به خوبی به این موضوع واقف هستند که دو قطبی بودن در ورزش ایران هیچ سودی ندارد و تنها ضررش به چشم ورزشکاران می‌رود بنابراین از همین حالا باید به این اختلافات پایان دهند و در سال المپیک رشته‌های ورزشی را بیشتر از همیشه مورد توجه قرار دهند تا شاهد این اختلافات و نارضایتی از سوی ورزشکاران نباشیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:14 بهمن 1397 ، کدخبر:357658 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
این همه تیم دیگه هم باختن اوناهم مثل ما اینقدر هیاهو کردند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین