پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
رئیس‌کل دادگستری قزوین گفت: پرونده موسوم به زمین‌های قدیانی سال 96 توسط دادگستری البرز تشکیل شد و طبق قانون برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شده و درحال بررسی است.

شعار سال: حجت الاسلام قدرتی در دیدار مردم الوند و پاسخ به پرسش‌های آنها در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) این شهر ابراز کرد: در پرونده زمین‌های قدیانی مسئله حضور شهردار و فرماندار سابق وجود داشت که این موضوع درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: پس از پیگیری سازمان بازرسی و تحقیقات و باتوجه به سوءعمل و رفتار مسئولان شهری، دستگاه قضایی ورود پیدا کرد و در مرکز شهر بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: دستگاه قضا دستگاهی بی‌طرف است و به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، در همین راستا پرونده شهردار درحال رسیدگی است.

وی با اشاره به روند رسیدگی پرونده هفت سنگان عنوان کرد: پرونده هفت‌سنگان نیز درحال مطالعه و بررسی است و نزدیک 30 نفر از همکاران دادگستری هم درگیر این پرونده هستند و با توجه به اینکه تعدادی از کارکنان مورد اتهام، قاضی بودند بنابراین برای رفع شبهات پرونده به تهران ارسال شد تا توسط قضات تهران رسیدگی شود.

این مسئول قضایی بیان کرد: به تمام اتهامات رسیدگی خواهد شد، درصورت احراز جرم توسط قاضی قطعا شخص مورد شکایت باید متناسب با ضرر وارده بر جامعه پاسخگو باشد، اما درصورت عدم اثبات جرم نزد قاضی، حتی اگر تمام شهر ادعای مجرم بودن شخص خاصی را داشته باشند اعمال قانون برای وی امکانپذیر نیست.

قدرتی یادآور شد: درباره حضور شهردار سابق الوند در مسند شهرداری، اختلاف نظر حقوقی و قانونی وجود داشت و درنهایت پس از صحبت سازمان بازرسی و استانداری با آقای جوادی، وی از سِمت خود استعفا داد.

این مسئول قضایی عنوان کرد: شرکت شهرصنعتی که طی پروسه‌ای در گذشته مالکیت آن به شهرداری واگذار شده است، اما بخش‌هایی از شرکت شهرصنعتی متعلق به سایر استان‌ است که با مدیریت درست منافع زیادی برای استان به همراه دارد


 
وی ادامه داد: باتوجه به اساسنامه این شرکت دو تفسیر قابل ارائه است؛ درواقع باتوجه به قانون تعلق به شهرداری و مالکیت دولتی مانع از قرارداشتن دولتی‌ها در هیئت مدیره است، اما طبق اساسنامه چنین منعی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری قزوین اذعان کرد: درصورت اختلاف بین قانون و اساسنامه‌، بررسی‌های بیشتری لازم است تا به نتیجه نهایی برسد، سازمان قضایی و بازرسی درحال پیگیری موضوعات مورد نظر است.

وی ادامه داد: اگر در شرکت شهرصنعتی خلاف قانونی اتفاق افتاده باشد باید تمام مسئولان کنونی و گذشته آن پاسخگو باشند.

این مسئول درباره وضعیت نصرت آباد اذعان کرد: شورایی از نمایندگان قوای سه گانه جهت شناسایی مشکلات استان تشکیل شده که موضوع نصرت آباد نیز در آن مطرح می‌شود تا با اتخاذ تصمیماتی برای آن، مشکلات رفع شود.


وی در پایان گفت: اتهامات مدیرسابق شرکت شهرصنعتی درحال بررسی است، مشکل بیمارستان رحیمیان نیز توسط استانداری و با کمک دادگستری درحال پیگیری است تا مشکل بزودی حل و خدمات رسانی بیمارستان آغاز شود.

اتهام یکی از مدیران شهری در پرونده قدیانی
در ادامه این نشست پالوچ، بازپرس ویژه زمین‌های قدیانی درباره پرونده زمین‌های قدیانی عنوان کرد: پرونده موسوم به زمین‌های قدیانی سال 96 توسط دادگستری البرز تشکیل شد و طبق قانون برای رسیدگی به مرکز استان ارجاع داده شده، چراکه یکی از مدیران شهری، در این پرونده به‌عنوان متهم شناخته شده است.

وی ادامه داد: این پرونده به لحاظ قضایی و ارزش اقتصادی از حساسیت و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، در این راستا نظریه کارشناس اخذ شد، ارزیابی زمین‌های مورد نظر در کمیسون ماده پنج شهرداری و همچنین در استانداری مطرح شده است.

این مسئول قضایی عنوان کرد: بابرطرف شدن ابهامات پرونده بزودی جمع بندی و نظر نهایی اعلام می‌شود، دستگاه قضایی استان نسبت به این پرونده از جدیت و حساسیت برخوردار است.


وی تصریح کرد: درمورد موضوعات مختلف همواره راه حل‌های مختلف توسط دادستان و مقامات قضایی بررسی شده که در تمام آن‌ها از بین نرفتن حق مردم در راس توجه قرار داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، تاریخ 16 بهمن 97، کد مطلب: 333810: www.sobheqazvin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین