پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۸۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
یک مقام مسئول، از بدهی یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی یکی از خودروسازان بابت صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر کیلومتر به صنعت بیمه خبر داد و گفت: افزایش فروش بیمه‌های زندگی در دستور کار قرار دارد.

شعارسال: محسن پورکیانی در نشست خبری خود با خبرنگاران، با بیان این‌که خسارت‌های ساختمان پلاسکو به صورت کامل پرداخت شده است، گفت: ۸۰ درصد خسارت‌های زلزله سر پل ذهاب و کرمانشاه را در همان هفته‌های ابتدایی پرداخت کردیم و اکنون موردی نداریم که درخواست پرداخت خسارت داشته باشد و پرداخت انجام نشده باشد. این مقام مسئول در صنعت بیمه درباره پایبندی خودروسازان به بیمه خودروهای صفرکیلومتر خاطرنشان کرد: ایران خودرو همکاری خوبی را با صنعت بیمه داشته و شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند، تحت نرم افزار طراحی شده فعال هستند و تقریباً می‌توان گفت که ایران خودرو، بدهی‌های خود را با فاصله کمی پرداخت کرده است، ولی یکی از خودروسازان مهرماه سال جاری با فشار زیاد به این نرم افزار پرداخت، اما از آن‌جا که حق بیمه پرداخت نمی‌کرد، فقط به صورت نقدی، صدور بیمه‌نامه برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

بدهی خودروسازان به صنعت بیمه کشور

وی اظهار داشت: یکی از خودروسازان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان به صنعت بیمه کشور بدهکار است و بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کند. پورکیانی درباره تشکیل کنسرسیوم انرژی برای بیمه نفتکش‌ها خاطرنشان کرد: 10 شرکت بیمه در این حوزه فعال هستند و تلاش داریم تا تعداد شرکت‌ها را افزایش دهیم. بر این اساس امیدواریم موافقت لازم برای عضویت تعداد بیش‌تری از شرکت‌های بیمه فعال در حوزه انرژی را از این کنسرسیوم اخذ کنیم. این مقام مسئول در صنعت بیمه با بیان این‌که تلاش داریم تا در چارچوب بنگاهداری، سودآوری خوبی را نیز در صنعت بیمه تجربه کنیم، گفت: با وجود تعهداتی که دولت به عهده ما قرار داده است، تلاش داریم که سودآوری در شرکت را هم مدنظر قرار دهیم. این در حالی است که شش اولویت را هم برای خود مشخص کرده‌ایم که مهم‌ترین آن، کنترل نقطه سر به سر است تا حاشیه سود و زیان مشخص باشد. وی شفافیت و سلامت اداری را در کنار وصول مطالبات را از جمله مواردی دانست که در دستور کار بیمه ایران قرار دارد و گفت: افزایش فروش بیمه‌های زندگی نیز بر اساس دستور بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است. پورکیانی گفت: در 10 ماهه اول امسال رشد ۲۹ درصدی را تجربه کردیم؛ به این معنا که سال قبل دو هزار میلیارد تومان حق بیمه را از دست داده بودیم، اما امسال رشد مناسبی حاصل شده است؛ ضمن این‌که نسبت خسارت از ۷۹ به ۶۳ درصد رسیده است و البته امیدواریم نسبت خسارت را در شرایط بهتری در سال جاری رقم بزنیم. وی اظهار داشت: ۱۸ درصد از بدهی‌ها وصول شده است و تا پایان سال نیز امیدواریم میزان بیش‌تری از بدهی‌ها را وصول کنیم. ضمن این‌که در سال جاری به دنبال این بودیم که زیرساختی به وجود آوریم تا انقلاب بیمه‌های زندگی در سال ۹۸ را رقم بزنیم. زیرساخت این کار فراهم شده و خروجی آن در سال جاری و سال آینده نمودار خواهد شد.

تشکیل ستاد بیمه‌های زندگی

پورکیانی گفت: بعد از رشته ثالث، رشته درمان بیش‌ترین سهم را دارد و در بخش صنعت نیز از ۵۱ در سال ۹۲، سهم درمان را به حدود ۱۹ درصد رساندیم؛ ضمن این‌که به دنبال این هستیم که بیمه درمان جایگاه دوم را در پرتفوی ما به خود اختصاص دهد. وی از تشکیل ستاد بیمه‌های زندگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۷، مجتمع بیمه‌های عمر و زندگی تشکیل شده و زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده‌ایم. پورکیانی با بیان این‌که چهار هزار و 500 میلیارد تومان طلب از بخش دولتی و بخش خصوصی کشور داریم، گفت: ۱۸ درصد از این مطالبات کاهش یافته است. وی درباره افزایش قیمت خودرو و تکلیف بیمه بدنه نیز گفت: بر اساس نرخ اعلامی در بیمه‌های بدنه، پوشش‌های بیمه‌ای به مردم ارائه می‌شود و افزایش نرخ فعلاً نداریم. مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به راننده محور بودن بیمه نامه‌های شخص ثالث گفت: نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها باید اطلاعاتی را به شرکت‌های بیمه بدهند تا بتوان این طرح را اجرایی کرد؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز زیرساخت‌های این موضوع به صورت کامل ایجاد نشده است و باید حتماً این زمینه‌ها را فراهم کرد. وی افزود: هم دولت، هم بیمه مرکزی و هم بیمه ایران منافع مردم را در نظر گرفته و به مرور هر زمان که زیرساخت‌ها فراهم شود، می‌توان این موضوع را پیاده کرد. پورکیانی گفت: ریسک نقدینگی، اعتبار و ریسک بیمه‌گری از جمله ریسک‌هایی هستند که صنعت بیمه با آن مواجه است و بخش عمده آن البته ریسک بیمه‌گری است که سهم 5/99 درصدی دارد؛ ضمن این‌که ۸۰ درصد عامل پایین آمدن توانگری مالی، به بیمه‌های شخص ثالث برمی‌گردد.

بیمه ایران، پاشنه آشیل صنعت بیمه

وی پاشنه آشیل صنعت بیمه را بیمه ایران دانست و گفت: باید به کمک دولت و مجلس این معضل را برطرف کرد؛ البته درباره بیمه درمان، سهم در کاهش توانگری را کاهش داده‌ایم. پورکیانی اظهار داشت: با تمهیدات وزیر اقتصاد در بخش بیمه‌های اتکایی، صندوق ویژه تحریم و صندوق اتکایی ویژه تحریم طراحی شده است که با کمک بیمه مرکزی تلاش داریم از سوی این صندوق، مشکلات تحریم را حل کنیم، اکنون نیز مشکلی نداریم و با تعدادی از شرکت‌های اتکایی خارجی نیز هنوز در ارتباط هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار:17بهمن1397 ، کدخبر: 62289: www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین