پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی هستند.
شعارسال: محمدرضا درگاهی ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت کانون ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر اظهار داشت: ملخ‌های صحرایی به شش استان کشور ورود داشته اند و به شدت تخم‌ریزی می‌کنند و در مدت کوتاهی از هر ملخ هزار ملخ تولید می‌شود.

وی با اشاره به درگیری استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس با ملخ‌های صحرایی ادامه داد: ملخ‌های صحرایی در مسیر هجوم خود فضای سبز، اراضی کشاورزی و نباتات گیاهی را مورد حمله قرار می‌دهند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشوربه خسارت‌های بالای طغیان ملخ‌های صحرایی اشاره کرد و افزود: در استان‌های درگیر این ملخ‌ها، پایگاه‌های مقابله با ملخ‌های صحرایی استقرار یافته و آفت کش‌های مورد نیاز برای مقابله با این آفت تامین توزیع شده است.

وی از آماده باش شش فروند هواپیمای سمپاش در راستای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی خبر داد و اضافه کرد: دو هواپیمای سم‌پاش در هرمزگان، دو هواپیما در خوزستان، دو هواپیما در بوشهر و فارس مستقر شده‌اند.

درگاهی با اشاره به آغاز عملیات سم‌پاشی هوایی در استان هرمزگان افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این آفت خطرناک به‌موقع کنترل و از بروز خسارت‌های سنگین جلوگیری و از تولید کشاورزان در این مناطق محافظت می‌شود.

استاندار بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر شناسایی کانون‌های تخم‌ریزی ملخ‌های صحرایی و سم‌پاشی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات مقابله با آفت ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر فراهم شده است.

عبدالکریم گراوند خواستار بسیج امکانات سازمان جهاد کشاورزی و دیگر نهادها برای مقابله با ملخ‌ها شد و تصریح کرد: هر نوع کمکی در زمینه مبارزه با ملخ‌های صحرایی لازم باشد در استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

ملخ‌های صحرایی از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند که میزان خسارت این گونه ملخ از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. مقابله به موقع و صحیح با این آفت خطرناک نقش مستقیم در حفظ سلامت وامنیت غذایی دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 ، کدخبر: 4534757 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین