پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷
سرپرست فرمانداري هنديجان گفت: به منظور پيشگيري و مقابله با هجوم احتمالي ملخ دريايي در اين شهرستان يک فروند هواپيماي سمپاش ظهر روز(جمعه) در اين شهرستان مستقر شد.

شعارسال: علي بويري بيان کرد: با توجه به هجوم ملخ دريايي به برخي استان هاي همجوار خليج فارس اقدامات پيشگيرانه لازم به منظور جلوگيري از افزايش ملخ هاي دريايي در اين شهرستان در حال انجام است.

وي با اشاره به اينکه ظهر امروز يک فروند هواپيماي سمپاش در روستاي ناصرآباد اين شهرستان مستقر شد ادامه داد: دو باند براي پرواز و فرود اين هواپيما در نظر گرفته شده که مراحل تکميل باند ناصر آباد و احداث باند روستاي دهنو از امشب در شهرستان آغاز مي شود.

سرپرست فرمانداري هنديجان افزود: باند پرواز روستاي ناصرآباد تا فردا تکميل خواهد شد و عمليات سمپاشي در صورت مساعد بودن شرايط جوي نيز از روز شنبه در شهرستان آغاز خواهد شد.

بويري گفت: يک تيم نيز به منظور اطلاع رساني به گردشگران و افراد بومي که در منطقه و زمين هاي اطراف مستقر و اقدام به برپايي چادر کرده اند تشکيل شده و به دامداران نيز توصيه مي شود دام هاي خود را از منطقه سمپاشي دور نگه داشته و فاصله بگيرند.

وي تاکيد کرد: کنترل تعداد اين ملخ ها در شهرستان هنديجان به منظور جلوگيري از ورود آن ها به فاز تهاجمي و سرايت به ديگر شهرستان هاي استان از اهميت خاصي داشته و اقدامات لازم به منظور تامين امکانات و تجهيزات لازم در حال انجام است.

ملخ دريايي يکي از مضرترين انواع ملخ هاست که بومي ايران نيست و در کشورهاي ديگر به نام ملخ صحرايي يا بياباني ناميده مي شود و چون معمولاً از روي خليج فارس پرواز نموده و خود را به ايران مي رساند به همين علت در ايران به آن ملخ دريايي مي گويند.

سواحل دريايي مرز رويت و نخستين محل براي مشاهده احتمالي اين ملخ هاست و دو بندر بحرکان و سجافي شهرستان هنديجان در حال پايش روزانه براي تعيين سطح تراکم اين ملخ ها(تعداد در متر مربع) هستند.

آخرين بار در سال 1372 اين ملخ ها در اين شهرستان مشاهده شده اند و در سال 1342 نيز به صورت تهاجمي به محصولات کشاورزي در اين شهرستان حمله و خسارت سنگين به بار آوردند.

بندر هنديجان با 95 کيلومتر مرز آبي و دو بندر تجاري و صيادي سجافي و بحرکان در جنوب شرقي استان خوزستان و شمال خليج فارس قرار گرفته‌ است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار:20بهمن1397 ، کدخبر: 120190209000815960: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین