پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نبود اطلاعات کافی واحدهای فناور از نیازهای بازار، موجب ایجاد موانع در تجاری‌سازی شده است.
شعار سال : پیام نجفی با اشاره به توانمندسازی واحدهای فناور در راستای جذب سرمایه‌گذار گفت: فن‌بازارهای برگزار شده دانشگاه آزاد اسلامی، راهی برای آشنایی واحدهای فناور و سرمایه‌گذاران است. واحدهای فناور با حضور در فن‌بازارهای تخصصی با نیازهای صنعت و انتظارات صاحبان‌‌‌ سرمایه آشنا می‌شوند که این خود سبب توانمندسازی آن‌ها خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با لزوم نیازسنجی و بازارسنجی واحدهای فناور در فرآیند تولید محصول، افزود: در حال حاضر عمده محصولات واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی، از دانش‌فنی و تکنولوژی ساخت بالایی برخوردار است؛ همچنین این محصولات از لحاظ کیفی نیز قابل دفاع بوده،  ولی نبود اطلاعات کافی از نیازهای بازار و صنعت، موجب ایجاد موانع در تجاری‌سازی شده است.
نجفی ادامه داد: برای توسعه محصولات و حمایت از واحدهای فناور، ایجاد فضای بازار در حوزه دانش‌بنیان، مطابق اصول بازارهای عرضه و تقاضا، ضروری به‌نظر می‌رسد.
وی با اشاره به کارکرد فن‌بازارهای دانشگاه آزاد اسلامی در طولانی مدت، اظهار کرد: با تداوم و توسعه فن‌بازارهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد نشست‌های تخصصی و  بازارهای نیازمحور در بطن نمایشگاه، می‌توان از تأثیرگذاری عملیاتی نمایشگاه‌های فن‌بازار اطمینان کامل  حاصل‌‌کرد. نباید به برگزاری سه روزه نمایشگاه‌ها اکتفا کرد.
مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با گسترش فن‌بازارهای تخصصی در واحدهای دانشگاهی، تصریح کرد: فن‌بازارهای استانی نه با کارکردهای صرف نمایشگاهی، بلکه با رویکرد ایجاد بازارهای کوچک در سطح کشور، می‌تواند حضور  واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی را  در بازارهای کشور، قوت ببخشد.
نجفی با اشاره به برگزاری فن‌بازار برق و انرژی با مشارکت وزارت نیرو، بیان کرد: استمرار برگزاری فن‌بازارهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، رمز ایجاد بازارهای دائمی و ترغیب سرمایه‌گذاران است. عمده برنامه به علت نبود پیگیری‌های لازم، به نقطه غایی نمی‌رسد که در این‌ باره مستمراً پیگیری صورت خواهد گرفت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انواع مدل‌های مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای فناور در حال بررسی است. سرمایه‌گذاری لزوماً نقدی نبوده و دانشگاه می‌تواند به اشکال مختلف با واحدها و هسته‌های فناور مشارکت داشته باشد. شیوه‌نامه نحوه مشارکت دانشگاه با واحدهای فناور در حال تدوین است.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397، کدخبر :360034،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
توسعه کشور با پیشرفت فناوری و به کارگیری جوانان امکان پذیر است با همت مدیران و متخصصان ایرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین