پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کشاورزان اصفهانی به‌دنبال جاری شدن زاینده رود که از هشتم بهمن ماه صورت گرفت، بیش از 40 هزار هکتار از اراضی خود را به زیر کشت محصولات استراتژیک بردند. «مهرداد مرادمند» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت: کشاورزان 8 شهر اصفهان، لنجان، فلاورجان، مبارکه، نجف آباد، خمینی شهر، برخوار و شاهین شهر از آب زاینده رود سهم دارند و مشمول حقابه می‌شوند.

شعار سال: وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته فقط 30 میلیون متر مکعب آب از زاینده رود به کشاورزان واقع در غرب اصفهان آن هم در یک نوبت داده شد، افزود: امسال هم قرار بود این اتفاق در آبان ماه بیفتد که متأسفانه به‌دلیل ذخیره پایین سد زاینده رود و شرایط فنی آن، آبی به کشاورزان داده نشد. به‌ گفته وی، کشاورزان با آبی که ازهشتم بهمن ماه در زاینده رود جاری شده و بناست تا آخر ماه جاری نیز ادامه یابد توانستند در آخرین روزهایی که امکان کشت دیرهنگام پاییزه را برای آنها فراهم می‌کرد 40 هزار هکتار زمین را به زیرکشت غلات ببرند که در صورت اختصاص آب دوم در اوایل فروردین ماه سال 98 تولیدات محصولات کشاورزی استان را 200 هزار تن افزایش دهند.

مرادمند گفت: بخش کشاورزی استان با توجه به خشکسالی سال‌های گذشته با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده و بازگشایی زاینده رود در این مقطع تنها توانست آثار خشکسالی را کمرنگ‌تر کند. در استان اصفهان سالانه بیش از 5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران تاریخ انتشار 24بهمن 97، کدخبر: 500945، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین