پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: براثر بارش‌های اخیر ورودی سد زاینده‌ رود از 35 به 207 مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است.

شعار سال: حسن ساسانی افزود: به دنبال بارش های مناسب 24 ساعت گذشته میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود به 187 میلیون متر مکعب رسید.
به گفته وی، بارندگی 24 ساعت گذشته در چلگرد به عنوان ایستگاه شاخص زاینده رود 186 میلیمتر ثبت شده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان آمار تجمعی بارش ها را در این ایستگاه یکهزار و 714 میلیمتر اعلام کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 16 میلیون متر مکعب به حجم آب در مخزن سد زاینده رود افزوده شده است.
وی با تأکید بر این که حجم سد زاینده رود در بالاترین تراز یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است، خاطر نشان کرد : در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌ رود 187 میلیون مترمکعب است که این حجم درمدت مشابه سال گذشته 137 میلیون مترمکعب و در درازمدت 762میلیون مترمکعب ثبت شده که به ترتیب 36 درصد افزایش و 75 درصد کاهش داشته است.
زاینده رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌ رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در کشاورزی و اقتصاد منطقه بویژه شرق اصفهان و هستی تالاب گاوخونی داشته که به علت تغییرات اقلیمی، خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت بی رویه به یک رود خانه فصلی تبدیل و در محل پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه می شود.
سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشور در سال 1349 با ظرفیت 1.4 میلیارد متر مکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در 110 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 فروردین 98، کد مطلب: 83255597: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
بارش های اخیر کشور باعث طغیان بسیاری از رودخانه هها شده که زاینده رود خداروشکر وضعیتش خیلی بحرانی نشد ولی باعث شد سطح آب بیشتر بالا بیاد که خب این خیلی خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین