پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل اسلام، معارف دینی و اعتقادات مذهبی مردم برنامه دارد، گفت: بزرگترین و مهمترین راهی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ برگزیده، فضای مجازی است.

شعارسال: حجتالاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در ویژه برنامه سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که در مصلی رشت برگزار شد، خواستار تقویت پیوند عملی با امام راحل شد و اظهار کرد: بر اساس قرآن، یادآوری و تبیین ایامالله برای نسل جوان ضروری است. حوادث مهمی که در تاریخ اتفاق افتاده باید برای نسلهای بعد که شاهد و حاضر نبودهاند، بازگو شود. 14 و 15 خرداد از ایامالله هستند.

دادستان کل کشور با طرح این سئوال که امام (ره) چرا امام شد، افزود: خداوند به نفع کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام میدهند، در دلهای دیگران عشق و محبت ایجاد میکند. بر این اساس، خداوند برای امام در دلهای کسانی که ایشان را شناختند و پی به کار امام بردند، محبت عجیبی قرار داده است. این در حالی است که برخی از دشمنان نیز نمیتوانند عظمت و جایگاه رفیع امام راحل را انکار کنند.

وی با اشاره به رابطه عاشورای امام حسین(ع)، مدرسه فیضیه، 13 خرداد 42، قیام خونین 15 خرداد و سالروز ارتحال امام در 14 خرداد، تصریح کرد: عمال رژیم شاه در دوم فروردین سال 42 به مدرسه فیضیه یورش بردند و عزارادان شهادت امام صادق(ع) را به خاک و خون کشیدند لذا سخنرانی امام خمینی(ره) در عصر عاشورای 13 خرداد همان سال مقدمه قیام 15 خرداد شد؛ در واقع حقایق و بیانات تکاندهندهای که از زبان امام در آن سخنرانی ساری و جاری شد، منجر به دستگیری و تبعید 15 ساله ایشان شد. ارتحال امام در 14 خرداد و بزرگداشت همهساله این روز نیز نشاندهنده رابطه عمیق بین این رخدادهاست.

منتظری قیام امام حسین(ع) را مکمل اسلام دانست و عنوان کرد: امام خمینی(ره) در سخنرانی 13 خرداد سال 42 به واقعه عاشورا اشاره میکند و آن رفتار وحشیانه و خلاف انسانی علیه زنان و کودکان را مبارزه با اساس اسلام و شجره طیبه میداند. امام راحل اسرائیل را دشمن همین اساس در ایران مینامد که نمیخواهد قرآن، علمای دین و احکام اسلام در این کشور باشد لذا مدرسه فیضیه را میکوبد، علما را میکوبد، ملت را میکوبد و نمیخواهد اقتصاد و کشاورزی و علم و ثروت در این کشور وجود داشته باشد. امام توهین سایر دولتها به ایران را به تبعیت از اسرائیل میداند.

دادستان کل کشور با اشاره به بینش الهی و ژرفنگری شخصیت امام، گفت: امام آسیبهایی که کشور را به شدت تهدید میکرد در فرازهایی از سخنرانی 13 خرداد 42 به مردم اعلام کرد و اسرائیل را دستپرورده آمریکا و انگلیس خواند که به عنوان یک حافظ منافع در قلب جهان اسلام به وجود آوردهاند؛ یک رژیم کاملا غاصب که به دنبال تامین منافع کشورهای غربی در کشورهای اسلامی و تحققبخش خواستههای آنان در منطقه است. امام در آن روز این خطر را احساس کرد و آن را متوجه ایران دانست.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نسبت به برنامه اسلامزدایی، قرآنزدایی، روحانیتزدایی و ارزشهای دینیزدایی اسرائیل هشدار داد، افزود: پس از دستگیری امام، مردم در 15 خرداد به صحنه آمدند و آن فاجعه خونین اتفاق افتاد لذا امام و روحانیت مبارز بیدار در دوران تبعید به زمینهسازی برای پیروزی نهضت انقلاب پرداختند که در 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

منتظری با تصریح بر اینکه بینش سیاسی، عرفان و خداشناسی امام انقلاب را به پیروزی رساند، گفت: امام در تحقق انقلاب و پیروزی و تداوم آن دارای سه بعد بود.

دادستان کل کشور مرجعیت را بعد اول شخصیت امام دانست و اضافه کرد: بر اساس مکتب جعفری، نظر، فتوا و حکم امام به عنوان مرجع تقلید جامعالشرایط، حجت شرعی و واجبالاجراست. برخی با شیطنت در صدد تضعیف جایگاه ولی فقیه هستند و وحی منزل نبودن حکم ولی فقیه را در اذهان القاء میکنند، اما فرمایش رهبری در مقام ولایت و راهبری حجت شرعی برای همگان اعم از علمای دین واجبالاجرا و لازمالاجراست. ملت ایران در تبعیت از امام به چنین جایگاهی رسیدند و اگر هر کسی به تجزیه و تحلیل حکم ولی فقیه میپرداخت، حادثه بزرگ انقلاب در تاریخ رقم نمیخورد.

وی با اشاره به بعد رهبری و بنیانگذاری شخصیت امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایران و حتی در زمان حیات امام، بسیاری از علما و مراجع در قم و نجف و مشهد و تهران حضور داشتند، اما فرق امام با این مراجع این بود که امام انقلاب را بنیان گذاری کرد.

منتظری اسوه و الگو بودن شخصیت امام برای انقلاب را بعد سوم برشمرد و ادامه داد: امام به عنوان بنیانگذار انقلاب و نظام اسلامی دارای اصولی برگرفته از قرآن است که اساس انقلاب را بر این اصول پایه نهاد. دشمنشناسی و توجه به ترفندها و توطئههای دشمن یکی از اصول امام است که از روز اول نهضت به آن توجه ویژه داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به آیات 51 و 52 سوره فرقان، صلاح امت را در پراکندگی ندانست و گفت: نه تنها مردم ایران بلکه دنیا باید پشت یک صدا حرکت کنند و وحدت داشته باشند. ملت مسلمان ایران همانگونه که امام راحل در برابر استکبار و آمریکا و انگلیس و اسرائیل ایستاد، باید در برابر دشمنان و کسانی که سعادت و خوشبختی ما را هدف قرار دادهاند، ایستادگی داشته باشند و از امام تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه امام زیر بار آمریکا نرفت و همه سختیها را به جان خرید، اضافه کرد: ملت ایران به تبعیت از امام هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند تا زیر بار زورگویی آمریکا نروند؛ لذا امروز آمریکا به جنگ مسلحانه علیه ملتهای مسلمان نخواهد رفت زیرا شکست خود را میبیند لذا تاکتیکها را عوض کرده است. باید تاکتیکهای دشمن را بشناسیم.

منتظری مساله اقتصادی را یکی از بزرگترین حربههایی دانست که امروز دشمن برای ضربه زدن به نظام به کار میبرد و عنوان کرد: بر همین اساس، مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید دارند؛ زیرا دشمن میخواهد ملت را با بحرانهای اقتصادی و وارد کردن فشار بر آنها از پای درآورد.

وی فرهنگ را تاکتیک دوم دشمن علیه نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به شدت در جهت از بین بردن فرهنگ اصیل اسلام، معارف دینی و اعتقادات مذهبی مردم برنامه دارد و بزرگترین و مهمترین راهی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ برگزیده، فضای مجازی است؛ لذا جوانان و نوجوانان هوشیار باشند.

دادستان کل کشور فضای مجازی و شبکههای ماهوارهای را بلایی دانست که به شدت ریشه دوانده است و یادآور شد: رهبری چندین سال است که مساله شبیخون فرهنگی را بیان فرمودهاند و به صراحت گلهمندی خود را از شورای عالی فضای مجازی اعلام نمودند؛ لذا مسئولان به دنبال ایجاد فضای مجازی ملی باشند تا نسل جوان از آسیبهای فرهنگی مصون بمانند.

وی آمار بالای طلاق و تضعیف بنیان خانواده را یکی از آسیبهای فرهنگی توسط فضای مجازی دانست و گفت: دشمن هرگز خیرخواه ما نخواهد بود؛ زیرا از معارف دینی و اعتقادی مردم ضربه خورده است لذا به مبانی دین اسلام حمله میکند تا این مبانی را از مردم بگیرد. امام مردم را از منجلاب فسادی که رژیم شاه ایجاد کرده بود، نجات داد. امام به وظیفهاش عمل کرد و امروز ما باید به سلامت از این گردنهها عبور کنیم.

منتظری در پایان علمای بزرگ گیلان همچون آیتالله بهجت(ره)، آیتالله محمدی گیلانی و آیتالله احسانبخش را مایه افتخار دانست و بیان کرد: باید این شخصیتها را ارج بنهیم و آنها را زنده نگه داریم و مشابهسازی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14خرداد1395، کدخبر: 95031408573: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین