پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسئله استعفایش ، گفت: پیش تر آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری درحاشیه هیات دولت به این مسئله اشاره کرد ،من نیز می گویم استعفایی درکار نبود.

شعار سال: سید عباس صالحی شنبه شب با حضور در مجموعه تئاتر شهرتهران به تماشای نمایش « نامیرا » به کارگردانی امیر حسین شفیعی نشست.

وی در ادامه در حاشیه تماشای این تئاتر در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره استعفایش و حاشیه های بوجود آمده به بواسطه این اتفاق ،افزود: هیچگونه استعفایا نامه استعفایی برای انتقال به مراجع بالاتر داده نشده است.

** سفر استانی کرمان بودم نخستین فرصت به جشنواره تئاتر فجر آمدم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره دلیل دیرآمدنش به جشنواره تئاتر فجرامسال هم خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری درسفر استانی کرمان بودم و ساعات بامدادی امروز (شنبه 27بهمن ) به تهران بازگشته و در نخستین فرصت به جشنواره آمدم تا به تماشای آثارهنرمندان کشورمان بنشینم.

** مجموعه تئاتر شهر دارای خاطره نوستالژی و احساسی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود درباره حاشیه های به وجود آمده حضور دستفروش ها در حاشیه و محموطه تئاتر شهر و ایستگاه مترو و برهم زدن چهره فرهنگی این مجموعه یادآور شد: قبول دارم شرایط خوبی دراطراف تئاتر شهر وجود ندارد و لذا درباره این موضوع تحقیقی کرده ام اما ما در مواردی ناچار تصمیم گیری در خوب و خوبتر و یا بد و بدترهستیم .

صالحی تاکید کرد: در این مسئله شکی وجود ندارد که گاهی فراموش می کنیم مجموعه تئاتر شهر جز یک مکان فرهنگی ،دارای خاطره نوستالژی و احساسی است پس باید این فضا در رفت و آمدها و مناسبات اجتماعی و فرهنگی شرایط مناسبی داشته باشد تا گروه های نمایش داخلی و خارجی از این محیط احساس آرامش فرهنگی کنند.

** در تعامل با شهرداری هستیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: برای تحقق آرامش صد در صدی در اطراف مجموعه تئاتر شهر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در تعامل با شهرداری نگاه مشترکی را دنبال می کند اما نباید فراموش کنیم که نزدیک به شب عید هستیم و بخشی از مشکلات معیشتی خانواده های ایرانی در گرو همین فعالیت های اقتصادی است.

صالحی در عین حال تاکید کرد: باید کاری کنیم تا شرایط به نفع هر دو گروه فرهنگی و اجتماعی رقم بخورد تا به هیچ فردی آسیبی وارد نشود.

** معوقات گروه های تئاتری تا پایان سال پرداخت می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد بودجه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موضوع بدهی های این اداره کل ، گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال معوقات باقی مانده گروه های تئاتری را با تامین اعتبار تسویه حساب کرده و پرداخت شود.

155 اثر در جدول برنامه‌های سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نظر گرفته شده، که از این تعداد 142 اثر ایرانی و 13 اثر خارجی به آن اضافه شده است.

همچنین 88 اثر در بخش صحنه ای، 26 اثر در بخش خیابانی، 10اثر در بخش رادیویی و 28 اثر در بخش دیگرگونه‌ها حضور دارند.

77 اثر شامل 54 درصد از آثار از تهران و 65 اثر دیگر شامل 46 درصد آثار از بخش استان‌ها هستند و متوسط سنی کارگردانان در جشنواره 36 سال محاسبه شده است.

سی وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند در11 بخش مسابقه‌ای و جنبی از بیست و دوم بهمن ماه آغاز شده و تا چهارم اسفندماه در تهران ادامه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 27بهمن 97، کدخبر: 83211733، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین