پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۲۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
10 اولویت طرح های فناورانه تامین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيطزيست" معاونت علمی تعیین شد .از دیگر محورهایی که در رفع مشکلات حوزه آب برای تامین آب سالم تعریف شده زمان بر بودن توسعه فناوری ، امکان جلب مشارکت مالی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی ، سطح اثر بخشی توسعه فناوری در ارتقاء بهره وری و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز است .

شعار سال: امکان تجاری سازی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال ، میزان پوشش نتایج توسعه فناوری در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و وجود ظرفیت های مورد نیاز برای توسعه فناوری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته از جمله اولیت های مطرح شده برای طرح های فناورانه تامین آب است .

از دیگر محورهایی که در رفع مشکلات حوزه آب برای تامین آب سالم تعریف شده زمان بر بودن توسعه فناوری ، امکان جلب مشارکت مالی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی ، سطح اثر بخشی توسعه فناوری در ارتقاء بهره وری و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز است .

همچنین عناوینی چون پوشش منافع اجتماعی توسعه فناوری ، وجود الزامات و سیاست های حمایتی در اسناد بالا دستی و امکان دسترسی به آمار و اطلاعات پایه نیز در اولویت های طرح های فناورانه حوزه آب تعریف شده است .

این 10 اولویت پس از طرح پيشنهادات دريافتي از اعضاء در خصوص شاخص هاي اولويت بندي و بحث و بررسي این محورها مورد تاييد اعضای کارگروه آب قرار گرفت.

در جلسه کمیته راهبری كارگروه آب ستاد توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيطزيست" معاونت علمی پرهمت دبير كارگروه آب این ستاد نیز به شرح مختصری از اهميت تعيين شاخص ها براي اولويت بندي محورهاي طرح هاي فناورانه تأمین آب و همچنين اولويت بندي راهبردها و اقدامات ملي " سند راهبردي توسعه فناوري‌هاي "آب، خشكسالي، فرسايش و محيط زيست" پرداخت که درادامه جلسه اعضای کارگروه به بررسی اولويت بندي راهبرد ها و اقدامات ملي " سند راهبردي توسعه این فناوري‌هاي نیز پرداختند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی ریاست جمهوری تاریخ انتشار 29بهمن 97، کد خبر: 42360، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین