پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بیشترین پراکندگی جمعیت موش پایتخت را تشریح کرد.

شعار سال: صدرالدین علیپور در پاسخ به اینکه آیا جمعیت موش‌های شهر تهران افزایش پیدا کرده‌ است، گفت: نمی‌توان با اطلاعات چشمی، این موضوع را ارزیابی کرد، زیرا محل زاد و ولد جمعیت موش‌ها زیر زمین است و موش‌ها بر اساس فصل سال و میزان غذایی که در اختیارشان است، رفتارهای متفاوتی دارند.

رئیس مرکز مدیریت محیط‌ زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: روند کنترل موش طی سال‌های گذشته یکسان بوده و تغییری در کنترل جمعیت این حیوانات که بیشتر روش طعمه‌گذاری بوده، اتفاق نیفتاده که بتوان گفت جمعیت آن ها افزایش داشته است. رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به وضع پایتخت در این خصوص اشاره کرد و گفت: در ماه‌های آخر دوره قبل شهرداری تهران این موضوع کمی رها شده بود ولی برنامه‌های جدی از سوی مدیریت شهری تهران برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌ها با روش‌های بی‌خطر برای محیط‌ زیست در دست اجراست.

به گفته وی مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۷و ۱۵براساس برآورد بیشترین جمعیت موش پایتخت را در خود جای داده‌اند. این جانور با قدرت زایش حدود ۳۰ تا۴۰ موش در هر سال، یکی از سریع‌الرشدترین جانورانی است که در محیط انسانی به تولیدمثل می‌پردازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 30 بهمن 97، کد مطلب: 1233571:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین