پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۹۱۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
بر اثر یک سوء‌تفاهم جنگی رسانه‌‌ای شکل گرفته؛ خبر دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران معسر پدیده شاندیز در هفته قبل شگفتی کارشناسان اقتصاد را به‌دنبال داشت، این خبر را نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس رسانه‌ای کرده بود اما پس‌از آن رئیس دفتر ریاست‌جمهوری خبر را تکذیب کرد، حالا این ماجرا به جنگ مجازی میان نصرالله پژمانفر و محمود واعظی تبدیل شده؛ جنگی که البته با کمی دقت می‌تواند با عذرخواهی هر دو طرف به پایان برسد زیرا خبری که پژمانفر اعلام کرده بود، فقط یک سوءبرداشت از رونوشت نامه محرمانه‌ای است که به سبک اغلب نامه‌های اداری، انشای نادرستی دارد و دفتر ریاست‌جمهوری برای نماینده مشهد فرستاده است.

شعار سال: ماجرا از این قرار است که 6هفته پیش، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، نامه‌ای درباره وضع سهامداران پدیده شاندیز به سران قوا می‌نویسد و درخواست می‌کند در آستانه جشن 40سالگی انقلاب، تدابیری برای حل مشکلات آنها اندیشیده شود. پژمانفر این نامه را به‌صورت جداگانه به روسای 3قوه مقننه، مجریه و قضاییه ارسال کرده بود؛ اما چندماه پیش از آن، قربان میرزایی، سرپرست وقت استانداری خراسان رضوی هم در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواستار رسیدگی به مشکلات سهامداران پدیده و «طرح موضوع اختصاص هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر این شرکت در جلسه سران‌3قوه» شده بود. نامه‌ای که رئیس‌جمهور در هامش آن به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی‌اش و نماینده قوه مجریه در شورای سران 3قوه دستور می‌دهد: «بررسی و اعلام نظر شود». در ادامه وقتی نامه پژمانفر خطاب به رئیس قوه مجریه به‌دست نهاد ریاست‌جمهوری می‌رسد، معاونت هماهنگی دفتر رئیس‌جمهور، این نامه را نیز پیرو نامه قبلی به نهاوندیان ارجاع می‌دهد اما انشای نامه به‌گونه‌ای است که گویی رئیس‌جمهور «تخصیص هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز» را پی‌نوشت کرده، درحالی‌که منظور نویسنده نامه، پی‌نوشت رئیس‌جمهور درخصوص درخواست استاندار خراسان رضوی برای تخصیص این مبلغ بوده است.

به‌نظر می‌رسد نماینده مردم مشهد و کلات که اطلاعی از هامش روحانی در نامه استاندار نداشته، گمان برده پی‌نوشت مذکور در پاسخ به نامه خود او بوده تا جایی که حتی خود پژمانفر نیز در روز اول به خبرگزاری‌ها گفته بود دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص هزار میلیارد تومان در شرایطی صادر شده که در نامه او، رقم و عددی تعیین نشده بود.

دعوای اینستاگرامی واعظی و پژمانفر

هفته گذشته محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به خبرنگارانی که ماجرای تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران پدیده را پیگیری می‌کنند، می‌گوید من چنین نامه‌ای را ندیده‌ام و کل ماجرا را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «کسانی که چنین خبرهایی را اعلام می‌کنند، اغراض سیاسی دارند. من چنین چیزی نشنیده‌ام و مشخص نیست که این موضوع از کجا مطرح می‌شود، اگر قرار باشد دستوری داده شود باید از طریق دفتر ابلاغ شود.» او در ادامه در یک پیام اینستاگرامی از نماینده مشهد می‌خواهد اسناد خود را درباره دستور رئیس‌جمهوری منتشر کند.

این تکذیبیه، با موضع‌گیری سریع نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات که رونوشت نامه محرمانه دفتر ریاست‌جمهوری را در اختیار دارد مواجه می‌شود و آن را مایه شگفتی می‌داند. پژمانفر در نشست علنی پنجشنبه مجلس، ماجرای نامه‌نگاری خود با سران قوا را بازگو می‌کند و پی‌نوشت رئیس‌جمهور خطاب به نهاوندیان را از روی نامه می‌خواند و موضع‌گیری واعظی را تهمت و دروغ قلمداد می‌کند. او در پایان از ریاست جلسه مجلس تقاضا می‌کند ماجرا پیگیری شود و مسعود پزشکیان، رئیس جلسه نیز پیگیری موضوع را به حسینعلی‌امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ارجاع می‌دهد.

به‌دنبال اینکه رئیس دفتر رئیس‌جمهور علنی ماجرای دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران پدیده را تکذیب می‌کند، نماینده مشهد و کلات در یک پست اینستاگرامی اعلام می‌کند اگر واعظی عذرخواهی نکند ضمن انتشار اسناد، دروغگویی او را نیز از طریق قانونی پیگیری می‌کند. پژمانفر در این پست قدری پا را از دعوای جاری فراتر می‌گذارد و می‌نویسد واعظی در دوران وزارت ارتباطات نیز دروغ‌هایی گفته بود که به صدور کارت زرد مجلس منجر شد و در ادامه از انتخاب او برای ریاست دفتر رئیس‌جمهوری ابراز تأسف می‌کند. این نوشته پژمانفر، واکنش واعظی را برمی‌انگیزد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام می‌کند پژمانفر در اظهارات خود قیاس به نفس کرده که به او نسبت دروغگویی داده و بار دیگر نیز ضمن تکذیب دستور هزارمیلیاردی رئیس‌جمهور برای کمک به سهامداران پدیده، از پژمانفر می‌خواهد اسناد احتمالی‌اش را منتشر کند. واعظی در ادامه کارت زردی را که در دوره وزارت خود از پژمانفر و نمایندگان همراهش گرفته بود، مایه افتخار خود می‌داند زیرا علت اصلی گرفتن آن کارت زرد، پافشاری و اهتمام متولیان وزارت ارتباطات سابق، بر توسعه فضای مجازی و توسعه نسل 3و 4موبایل و ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم ایران بوده و نماینده مشهد و همفکران او از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در این مسیر فروگذار نکردند که یکی از این تلاش‌ها همین دادن کارت زرد بوده است. دیروز اما، پس ‌از این‌که دعوای اینستاگرامی واعظی و پژمانفر به نقل محافل خبری تبدیل ‌شد، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری توضیحاتی را به همراه تصویر دو نامه مورد دعوا، در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر می‌کند تا به‌صورت مستند، دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران پدیده شاندیز را تکذیب کند و راه را بر ادامه مشاجره ببندد تا شاید دوطرف به آتش‌بس تن بدهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 3 اسفند 97، کد خبر: 48645، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
الان این رقم به سهامداران پدیده تعلق میگیره یانه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین