پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
«محمد فاتحی» در جمع اعضای هیات رییسه روابط‌عمومی‌های استان از افت سالانه‌ی 40 سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب‌های زیر‌زمینی این استان خبر داد. و گفت وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهاست ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات آسمانی مشکلات این شرکت دو چندان شده است.

شعارسال: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از افت سالانه‌ی 40 سانتیمتری منابع آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان به عنوان یکی از منابع مهم آب‌های زیر‌زمینی این استان خبر داد.

«محمد فاتحی» در جمع اعضای هیات رییسه روابط‌عمومی‌های استان گفت: وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهاست ولی با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات آسمانی مشکلات این شرکت دو چندان شده است.

وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته با توجه به بارندگی در کوهستانها آب از مناطق کوهپایه‌ای به دشت‌ها سرازیر می‌شد و قنات‌ها را تغذیه می‌کرد ولی الان می‌بایست آب را از دشت‌ها به مناطق کوهپایه‌ای برسانیم.

فاتحی افزود: متاسفانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برداشت غیراصولی از منابع زیر‌زمینی آب به‌خصوص دشت یزد - اردکان که از منابع مهم آب‌های زیر‌زمینی استان است، با کاهش سالانه 40 سانتیمتری مواجه شده و همچنین ایی.‌سی آب نیز از 1200 به 1500 افزایش یافته که اصطلاحاً به آن لب شور می‌گویند.

این مسئول در پایان نیز تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به 330 روستای استان به صورت آبرسانی سیار خدمات‌دهی می‌کند ولی مستلزم مدیریت مصرف آب توسط روستاییان هستیم هرچند که براساس سیاست وزارت نیرو کمیته‌های سازگاری با کم آبی در استان‌هایی چون ید نیز شکل گرفته است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی یزدی نیوز، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1397 ، کدخبر: 70047، www.yazdinews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
این خشکسالی همه کشور رااز پادراورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین