پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
وزیردادگستری با بیان اینکه این وزارتخانه برای اجرای حقوق شهروندی تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهد بست ، گفت: حمایت از تشکل های مردم با هدف مشارکت حداکثری آنان در زمینه های مختلف یک اولویت کاری است.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عصر امروز (دوشنبه) درحاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: یکی از بحث های مهم و اولویت دارحمایت از فعالیت تشکل های مردم نهاد است و مردم را باید درگیر با مسائل جدی شوند و ما با حمایت خود آنها را دلگرم کرده و تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه حمایت از ضابطین محیط زیست اجرا می شود افزود: ضابطین نقش بسیار مهمی در حفظ و حراست ازمحیط زیست دارند.

پورمحمدی با تشریح وظایف خطیر ضابطین محیط زیست ادامه بیان کرد: ضابطین محیط زیست نیازمند حمایت و توجه بیشترهستند که در این تفاهمنامه از حقوق آنها دفاع و جایگاه ضابطین ارتقا داده شده است.

وزیردادگستری تاکیدکرد: بایستی به اهمیت و اعتلای حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی بیش از گذشته پرداخت.

وی با بیان اینکه الان قوانین ما بسیار روشن، قاطع و شدید است گفت:‌ رئیس قوه قضائیه و قضات کشور به شدت به این موضوع حساس می باشند و همچنین رهبرمعظم انقلاب تاکیدات زیادی فرمودند و سیاست های کلی در این موضوع را نیز ابلاغ کرده اند.

پورمحمدی درادامه تصریح کرد: الان بهترین زمان همکاری و همراهی بین قوا در جهت حقوق محیط زیست می باشد و همچنین در آینده با اجرای جدی و قاطع و مصمم در این تفاهمنامه ضرایب زیست محیطی افزایش می یابد و به جایگاه اولیه خود بازگردانده می شود.

*ازظرفیت وزارت دادگستری دربحث حقوق محیط زیست استفاده خواهیم کرد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درمورد این تفاهمنامه گفت: وزارت دادگستری و این سازمان بیش از این تفاهم نامه همکاری مناسبی در راستای حفظ محیط زیست با هم داشتند ولی اکنون این تفاهمنامه همکاری ما را منسجم تر خواهد کرد.

معصومه ابتکار بحث حوزه آموزش و پژوهش مشترک و کارگروه حقوق شهروندی درمحیط زیست را از دیگر بنده های این تفاهم نامه برشمرد و افزود: ما به طورجد تلاش خواهیم کرد که درابعاد مختلف در برخورد با جرایم محیط زیستی برای شهروندان آگاهی سازی کنیم و نشست های زیادی برگزار خواهیم کرد.

ابتکار درادامه تصریح کرد: ما از ظرفیت های وزارت دادگستری در بحث حقوق محیط زیست استفاده های زیادی خواهیم داشت و در مجموع هم افزایی برای پیشبرد اهداف و برنامه های محیط زیست و حقوق شهروندان به کار خواهیم گرفت.

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین وزارت دادگستری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز (دوشنبه) درمحل ساختمان دادگستری به امضاء ‌رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 17 خرداد 1395، کدمطلب: 82103162 (5374985) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین