پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
وزیر علوم گفت: مراحل حذف کنکور تا جایی پیش رفته که دانشگاه‌ها برای اولین بار برای بهمن ماه بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند تا برای زمان حذف کنکور و پذیرش دانشجویان براساس سوابق تحصیلی تمرین کنند.

شعارسال : منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در خصوص پیشبرد فناوری‌های نوین و ظهور رشته‌های مرتبط با آن در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها در شرایط فعلی به سمت تاسیس رشته‌های بین رشته‌ای و رشته‌های جدید روی آوردند به خاطر اینکه نیاز زمان در تمام دنیا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فناوری‌های جدید آمده است و ارتباط خیلی نزدیکی بین رشته‌های تحصیلی وتحقیقی فراهم کرده و صرفا هم نگاه به شغل نیست؛ اما مشاغل جدیدی به وجود آمده است؛ طبعا دانشگاه‌ها باید برای تامین نیروی متخصص و ماهر آینده برنامه‌ریزی کنند. تاکید وزارت علوم در بخش‌های برنامه ریزی و توسعه‌ی دوره‌ها و رشته‌ها به حمایت از رشته‌های جدید و رشته‌های میان رشته‌ای است.

وزیر علوم در رابطه با ساماندهی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه داد: طبعا در بخش دولتی برحسب نیاز و ظرفیت ورودی این دانشجو‌ها و دوره‌ها کار می‌کنیم و توصیه‌ ما این است که دانشگاه‌ها در حد استاندارد بالا دانشجو بگیرند.

غلامی ادامه داد: تعدادی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در بخش خصوصی و با پرداخت هزینه‌ شخصی تحصیل می‌کنند، باید بر روی آن‌ها نظارت کنیم تا خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود کیفی و استاندارد باشد.

وی در رابطه با حذف کنکور گفت: مراحل حذف کنکور تا جایی پیش رفته است که دانشگاه‌ها برای اولین بار برای ظرفیت پذیرش بهمن ماه، بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند؛ یعنی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی. این نوعی تمرین است که دانشگاه‌ها به عرصه‌ پذیرش دانشجو ورود پیدا کنند و درنهایت در مرحله‌ حذف کنکور بتوانند به جذب  دانشجویان بپردازند.

به گفته وزیر علوم، اگر این برنامه آزمایشی موفق عمل کند، در کنکور ۹۸ برای تعداد زیادی از رشته‌ها اجرایی خواهیم کرد؛ این برنامه شامل بعضی از رشته‌های دانشگاه‌های معتبر نیز می‌شود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:6اسفند 1397،کدخبر:747904،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین