پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
مشاور معاون اشتغال وزارت کار با بیان اینکه در ایران ۶۲۴۱ رشته شغلی وجود دارد، گفت: دغدغه مهم صاحبان ایده کسب و کار و کارآفرینان، ترس از شکست است.

شعار سال:

مسلم خانی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های افراد صاحب ایده کسب و کار و کارآفرینان در زمان یافتن یک ایده جدید، نگرانی از شکست است، گفت: این نگرانی ها با مخالفت خانواده ها در پذیرش ریسک کارآفرینی بیشتر می شود و در ماه های اول، فرد کارآفرینی را به خود مشغول می کند.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت کار اظهارداشت: در اینجا صنعت بیمه می تواند به عنوان پشتیبانی کارآفرینی وارد شود به نحوی که کارآفرین مطمئن باشد اگر در جایی هم فعالیت کرد ولی ایده اش نگرفت، صنعت بیمه از وی حمایت می کند.

خانی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم هنوز رابطه واقعی بین بیمه و فضای کسب و کار شکل نگرفته و رابطه اندکی در این بخش به صورت فانتزی است. در عین حال، تنوع بیمه ها در کشور ما محدود است و در دنیا حدود ۷۱۹ خدمت بیمه ای ارائه می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: در ایران امروز تنها ۳۸ نوع خدمت بیمه ای در تمامی حوزه ها و به صورت کلی ارائه می شود. دلیل آن هم این است که صنعت بیمه فعلا مدل برد - برد را در پیش نگرفته و ممکن است کارآفرینی ایده مهمی در ذهن داشته باشد و تا رساندن آن ایده به درآمد و کسب و کار زمانی لازم باشد؛ حال آیا بیمه آن فرصت را به کارآفرین می دهد که بتواند کسب و کار را به رونق و درآمد برساند و سپس پرداخت حق بیمه آغاز شود؟

وی تاکید کرد: اینها فرصت هایی است که در کشورهای دیگر برای حمایت از کسب و کار وجود دارد و باید گفت رابطه معناداری بین تنوع بیمه های کسب و کار و کارآفرینی وجود دارد. بیمه آنجایی معنا پیدا می کند که کارآفرینی و ایده پرداز بخواهد کسب و کاری را ایجاد کند که از آن سابقه ای در ایران وجود ندارد و در اینجا است که بیمه باید کسب و کار را مورد حمایت قرار دهد.

مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت کار اظهارداشت: بیمه ها باید در بخش کسب و کار بر روی ایده های آینده سرمایه گذاری کرده و آنها را مورد حمایت بیمه ای قرار دهند. ما در حال حاضر ۶ هزار و ۲۴۱ رشته شغلی در ایران داریم و ممکن است در سال ۱۴۰۰ و بعد از آن این تنوع رشته ها بهم بریزد.

به گفته خانی، آنگاه بیمه ها باید از امروز پیش بینی این کسب و کارها را داشته باشد. ما با عدم آمادگی صنعت بیمه برای پذیرش ریسک کسب و کارهای جدید مواجه هستیم ولی در بسیاری از کشورهای دنیا این مسائل حل شده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 خرداد 1395، کد مطلب:3678193 : www. mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین