پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
مربیان پرتعداد تیم ملی بوکس هنوز برای نهایی کردن لیست بوکسورهای اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک باکو به توافق نرسیده اند.

شعار سال: مسابقات کسب سهمیه المپیک بوکس باکو آخرین فرصت بوکسورهای آماتور برای رسیدن به ریو است. مسابقاتی که البته هنوز و در فاصله یک هفته مانده به آغاز مسابقات لیست بوکسورهای اعزامی به آن مشخص نشده است.

بحث اصلی که باعث به تعویق افتادن اعلام ترکیب نهایی تیم شده مربوط به دو وزن ۵۲ و ۶۹ کیلوگرم است. نام پویا ناوی و سجاد محمدپور در ۵۲ کیلوگرم و امین قاسمی پور و سجاد کاظم زاده در ۶۹ کیلوگرم در حالی گزینه های اعزام تیم در این دو وزن هستند که دو گزینه دیگر یعنی قاسمی پور و محمدپور در صورت اعزام به باکو، شش روز بعد از بازگشت به ایران مجددا باید در رقابتهای بوکس حرفه ای شانس خود را برای کسب سهیمه المپیک امتحان کنند و این باعث شده تا برخی از مربیان پرتعداد تیم ملی معتقد باشند که یک بوکسور در این مدت زمانی کوتاه نباید در دور رقابت شرکت کند.

از طرف دیگر شانس کسب سهمیه المپیک در مسابقات باکو به مراتب بیشتر از لیگ حرفه ای است و از این رو دسته دیگری از مربیان نیز اصرار به اعزام به خصوص امین قاسمی پور بوکسور باسابقه گیلانی به مسابقات باکو دارند.

صرفنظر از این موضوع، تیم ملی بوکس با یک مشکل دیگر نیز دست و پنجه نرم می کند و آن هم مجوز یا عدم مجوز شرکت نماینده ۴۹ کیلوگرم در این رقابتهاست. احمد احمدی صفا که به دلیل شرکت در رقابتهای کیک بوکسینگ باکو شرکت کرده بود به مدت یک سال حق شرکت در مسابقات آماتور بوکس را نداشت و بههمین علت حضور در مسابقات چین را هم از دست داده بود و حالا همین مشکل مجدداد برای اعزام وی به باکو نیز دیده می شود.

در کنار همه ی این جذابیت های تیم ملی بوکس می توان به یک نکته جالب دیگر هم اشاره کرد و آن هم اعزام ۵ مربی (انصاری-استکی-احدی-امیری و اشرفی) به همراه تیم ۹ یا ۸ نفره بوکسورها است. به احتمال فراوان ناطق نوری رئیس فدراسیون نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت و هزینه کردن این مبلغ برای اعزام در شرایطی که فدراسیون بوکس مدام از بی پولی می گوید در نوع خود منحصر به فرد است.

رقابتهای بوکس کسب سهمیه المپیک باکو آذربایجان از ۲۶ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395، کد مطلب: 3679620:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین