پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از ثبت ۱۰هزار مورد کودک آزاری در سال گذشته خبر داد.

شعارسال: حبیب‌الله مسعودی فرید در حاشیه افتتاح خانه امن «آتنا» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با افتتاح خانه امنی در ارومیه، بیست و چهارمین خانه امن را افتتاح کردیم.

چندین سال قبل که می‌خواستیم خانه‌های امن را راه اندازی کنیم انتقادهای زیاد شد و می‌گفتند شما با این کار می‌خواهید این افراد از خانه بیرون بیایند و به این مراکز بروند. اما ما اعتقاد داشتیم هر زنی و یا هر دختری که از خانه فرار می‌کند حتماً اشکالی در آنجا وجود دارد که آن دختر یا زن از خانه بیرون می‌آیند. وی بااشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی و بیان این‌که در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور داریم، گفت: بایستی موردهای مختلفی که به اورژانس اجتماعی مراجعه می‌کردند را تفکیک می‌کردیم، یعنی میان زنان آسیب دیده و زنانی که در خانه زندگی می‌کردند اما مورد خشونت واقع شدند تفاوتی قائل می‌شد، حتی برخی از این زنان با کودکانشان مراجعه می‌کردند، برای همین خانه‌های امن را راه‌اندازی کردیم.

به گفته وی، کاری که این خانه‌های امن انجام می‌دهند این است که فرد را از مراحل اولیه که دچار ترس و استرس و مشکل جسمی شده عبور می‌دهند و اگر فردی دچار مشکلی جسمی نیز شده باشد با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد به آنجا مراجعه می‌کند و مشکل جسمی‌اش برطرف خواهد شد. بعد از آن نیز با رویکرد مددکاری اجتماعی، برنامه‌های کمکی برای این افراد ایجاد می‌شود. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اولین کار ما این است که ببینیم مشکل خانواده چیست، باید به کل خانواده مداخله کنیم یعنی هم آزار دیده و هم آزارگر مورد توجه قرار گیرند. گاهی مداخله در حد مشاوره است و گاهی نیز جدی‌تر می‌شود به شکلی که فرد آزارگر در صورت نیاز به مراکز قضایی ارجاع داده خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار:8اسفند1397 ، کدخبر: 502785: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین