پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: درباره اتباع بیگانه می توان گفت ۵۰ درصد کودکان کار کشور و ۷۰ درصد کودکان کار تهران را تشکیل می دهند که سازمان بهزیستی قطعا به شناسایی آن می پردازد.
شعارسال: حبیب الله مسعودی فرید در حاشیه راه اندازی دومین مرکز حمایتی کودکان کار و خیابانی در آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با راه اندازی پنجاه و سومین مرکز حمایتی از کودکان کار به طور روزانه باعث دسترسی بهتر به این کودکان داشته باشیم، اظهار داشت: طی شش ماه اول یا جاری با کمک این مراکز 8 هزار و ‌500 کودک کار و خیابانی مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه گسترش این مراکز باعث شد تا کودکان قبل از اینکه دچار آسیبی شوند مورد پذیرش و تحت پوشش خدمات ویژه بهزیستی قرار بگیرند، افزود: با همکاری سازمان های مردم نهاد و خیرین موجب خدمات بهتر به این کودکان می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: طبق آئین نامه ساماندهی کودکان خیابانی را دستور کار داریم که البته با تشکیل هیات در سال 84 دستگاه های دولتی از جمله شهرداری یا وزارت بهداشت در این زمینه نقش دارند و حتی اتباع بیگانه نیز وزارت کشور ورود یافته که این دستگاه ها نقش کلیدی دارند.

مسعودی فرید با اعلام اینکه سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد تا هر استانی با توجه به نیاز حمایت لازم را انجام دهد، افزود: برای مدیریت چنین مراکزی دخالت چند جانبه نیاز است که در زمینه های پیشگیرانه و بهبود معیشت اقتصادی به دلیل مسایل اقتصادی باید آیین ها را کار کنیم، عنوان کرد: همانگونه که در خصوص اتباع بیگانه می توان گفت 50 درصد کودکان کار کشور و 70 درصد کودکان کار تهران را تشکیل می دهند که سازمان بهزیستی قطعا به شناسایی آن می پردازد.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور سرانه حمایت از جامعه هدف بهزیستی در سال گذشته را 18/5 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این تقسیمات صد درصد انجام شود شایسته است اما انتظار ما از سازمان برنامه بودجه این است که اعتبار نهادهای حمایتی کامل تخصیص داده شود سر جمع برای خانواده ای 2 میلیون تومان باشد و آن میزبانی که ما انتظار داریم فاصله معنی دار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سرانه سال 98 اما تلاش است که از جاهای دیگر تامین صورت گیرد اگر چه بسیاری از مراکز تحت پوشش بهزیستی با رویکرد خیریه ای عمل می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ 10 اسفند 1397 ، کدخبر: 1463795، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
اگر اتباع بیگانه باشن مشکل کشور ما نیست اونوقت؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین