پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
«ماه در می‌زند» به ماجرای جوان‌هایی که پس از رسیدن به ۱۸ سالگی و خروج از بهزیستی با دست خالی وارد جامعه می‌شوند و باید با مسائلی مثل فقر و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و خلاف که در سر راهشان قرار می‌گیرند دست و پنجه نرم کنند پرداخته است.

شعار سال: «ماه در می‌زند» به وضعیت بچه‌های تحت پوشش بهزیستی پس از 18سالگی و ورود به جامعه پرداخت.
 
به گزارش مشاور رسانه‌ای؛ «ماه در می‌زند» ویژه‌برنامه محرم و صفر شبکه دو، در دومین قسمت خود به ماجرای جوان‌هایی پرداخت که پس از رسیدن به 18سالگی و خروج از بهزیستی با دست خالی وارد جامعه می‌شوند و باید با مسائلی مثل فقر و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و خلاف که در سر راهشان قرار می‌گیرند دست و پنجه نرم کنند. این جوانان که معمولا فرزندان خانواده‌های بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند پس از 18سالگی از قیمومیت بهزیستی خارج می‌شوند و باید با مبلغی که بهزیستی به عنوان حق ترخیص به آنها می‌دهد زندگی جدیدی را آغاز کنند.

در این قسمت از برنامه «ماه در می‌زند» که کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است، دو جوان 20ساله به بازگویی مشکلات خود پس از خروج از بهزیستی در 18سالگی پرداختند. سیدعلی از این گفت که با مبلغی که بهزیستی با عنوان حق ترخیص به او داده تنها توانسته پدرش را از دام اعتیاد نجات بدهد و او را به زندگی برگرداند و پس از آن جایی برای زندگی نداشته و امیرمحمد از مشکلاتی گفت که برای گرفتن مبلغ ترخیص از بهزیستی در سر راه جوانانی چون او قرار دارد و از مقدار کم این وجه که برای رهن یک خانه کوچک هم کفاف نمی‌دهد.

داوود کرامتی جانباز شیمیایی و از کارمندان سابق بهزیستی یکی دیگر از مهمانان این قسمت بود که پس از اینکه به طور اتفاقی با مشکلات جوانانی شبیه امیرمحمد و سیدعلی آشنا شده، دغدغه‌ای برایش به وجود آمد که باعث شد یک خیریه به قصد کمک به این جوانان ایجاد کند.

«ماه در می‌زند» به کارگردانی و طراحی مریم نوابی‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی هر شب حوالی ساعت 19:30دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و قصه‌هایی اجتماعی را با روایت مردم برای مخاطبان بازگو می‌کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار: 21  مرداد   1400، کدخبر: 1207199، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
بدبخت بودند. بدبخت تر می شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
چون سرمایه لازم را ندارند کاری در حقیقت نمیتوانند بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
0
مبلغ خیلی بالایی بهشون نمیدن که بخوان کاری بکنن با اون پول
خرج چند ماهشون رو دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین