پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
نظر به انتشار عکس و فیلم هایی از کودکان کار و خیابانی در فضای مجازی و انتقاد برخی از شبکه های اجتماعی، کارشناسان و فعالان اجتماعی مبنی بر بهره برداری عاطفی از این کودکان در جشنواره ای با موضوع کودکان کار و خیابانی، بهزیستی پاسخ ذیل را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.
شعارسال: بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان دولتی در حوزه مسایل اجتماعی و تنها دستگاه متولی سلامت اجتماعی جامعه در ارائه خدمات تخصصی به عموم افراد انسانی بویژه جامعه هدف این سازمان، همواره بر حفظ شأن، حرمت و کرامت افراد به عنوان محور اصلی خدمت دهی به جامعه تاکید دارد و دستورالعمل های تخصصی این سازمان نیز انجام هرگونه حرکتهای نمایشی در فضای عمومی و رسانه ها را از طریق انتشار تصاویر در قالب فیلم و عکس منع نموده و آن را برخلاف حقوق شهروندی و کرامت انسانی افراد می داند. از سوی دیگر مددکاران بهزیستی با تاکید بر اساس اصل رازداری حرفه ای همواره بر حفظ مسائل و موضوعات شخصی جامعه هدف اعم از زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان آسیب دیده اجتماعی، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران در معرض آسیب اجتماعی و... داشته اند و در این خدمت رسانی تلاش نموده است جایگاه افراد در جامعه، خانواده و محله همانند دیگر شهروندان حفظ گردد. در جشنواره اخیر نیز که به نام کودکان کار و خیابانی برگزار گردیده است؛ با عنایت به اجرای برنامه ها توسط بخش غیردولتی و سمن ها؛ بهزیستی رعایت اصول حرفه ای و اخلاق انسانی را به برگزار کنندگان یادآوری کرده است که متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته است. هر چند این حرکت برگزارکنندگان از سر خیرخواهی است ولی توجه آنها را به تخصصی بودن شیوه رفتار و نوع مواجهه با جامعه هدف بهزیستی جلب می نماییم. لذا انتظار است در ورود به مباحث تخصصی بویژه آسیب های اجتماعی بدون اطلاع و آگاهی کافی وارد حوزه تخصصی نشوند.

این در حالی است که بهزیستی از سال 82 تاکنون طی 16 سال متوالی در بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی به ارائه خدمات تخصصی با هدف تحقق زندگی عادی با حداقل وابستگی به منابع حمایتی و ارتقاء تواناییها و مهارتهای آموزشی، اجتماعی و حرفه آموزی به کودک و خانواده با استفاده از رویکردهای نوین، خانواده محور و پیشگیرانه می پردازد و در این مسیر با حفظ حقوق و منافع عالیه کودکان از انجام هرگونه حرکتهای نمایشی خودداری نموده است.

بهزیستی ضمن قدردانی از مشارکت مردم، خیّرین و تشکل های غیردولتی همسو که همواره این سازمان را یار و همراه هستند، از هرگونه فعالیتی که در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات صحیح به جامعه فارغ از تهییج عواطف و احساسات با در نظر گرفتن موازین اخلاقی و انسانی و رعایت حرمت افراد باشد، استقبال می نماید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت بهزیستی استان یزد ، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1398 ، کدخبر: _ ، www.swo.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
کودکان کار و خیابان باید طرح در نظر گرفته بشه اینا از خیابان ها جمع بشن و اینکه به تحصیل این بچه هام باید رسیدگی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین