پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
محمود گودرزی، وزیر ورزش شاید روزهای دشوار زیادی را سپری کرده و می رود تا دوران وزارتش را تکمیل کند. او موفقیت هایی داشته و ناکامی هایی، مثل هر مدیر دیگری. او اما کاش به این چند پرسش هم پاسخی دهد.

شعارسال: قضاوت امروز درباره محمود گودرزی در مقام وزیر ورزش بی شک خیلی روشن تر از نگاهی است که خیلی از ما یک سال قبل نسبت به کار او داشتیم. البته هنوز نه در ورزش قهرمانی که با کمی بررسی در فعالیت های عمرانی اش ، می توان پی برد که چرا او توانسته به رغم همه انتقادها از مدیریتش ، وزیر بماند. شاید نکته مهم دوره مدیریت او سامان دهی ساخت و سازها باشد. تعداد طرح های عمرانی که در این دوره به بهره برداری رسیده اند ، آن هم در اوج بی پولی دولت ، شگفت انگیز هستند. اینکه بعد از سال ها ، نقش جهان به آستانه افتتاح رسیده است. اینکه طرح بازسازی کلی ورزشگاه شیرودی را در دستور کار دارد و اینکه تا قبل از شهریورماه آزادی کاملا مجهز به صندلی می شود. او در دل بی پولی در این فاز عملکرد درخشانی داشت و البته در سامان دهی استقلال و پرسپولیس بدون کمک گرفتن از هزینه های دولتی هم نشان داد با کمک همکارانش موفق بوده است . این اواخر حتی سعی کرد کمی نگاه بسته اش نسبت به قهرمان سازی را عوض کند و گامی به سوی آشتی با ورزش قهرمانی بردارد و تصویری مهربانتر از خود به نمایش بگذارد.

همین محمود گودرزی اما در روزهای گذشته دوباره تصمیماتی گرفته ، حرفهایی از او نقل شده که باز از همان تصمیم های صفر و صدی آقای وزیر است. همان هایی که نگران کنده می شود. او که روزی می گفت اجازه فعالیتی که بر مدار گفتمان امید نباشد را نمی دهد ، وقتی خودش را با مهدی تاج برای رسیدن به فدراسیون فوتبال ، در مسیر یک ریل قرار داد ، مهدی تاج که هیچ گاه در مسیر گفتمان امید نبوده و نیست و خودش هم اصراری ندارد در این دسته بندی جای بگیرد ، بسیاری را با این پرسش روبرو کرد که آیا محمود گودرزی همچنان بر جمله ای که خیلی محکم بر آن تاکید داشت ، پایبند است؟ که البته ما بر این باوریم ، در فوتبال یا هر ورزشی ، مهم توانایی اجرایی است و افکار سیاسی همان بهتر است که پشت درهای ورزش دفن شوند و انشالله مهدی تاج سعی می کند فارغ از افکار سیاسی اش در فوتبال ، تکنوکرات باشد و گودرزی هم حتما چنین باوری در سر داشته که با تاج هم قدم شده است.

این اما تنها تناقض در آنچه دکتر گفته و در رفتارش می بینیم نیست. او که همین چند روز قبل تاکید کرده بود استقلال و پرسپولیسش را به نقطه شفافیت مالی رسانده و حواشی را از اطراف شان زدوده است ، کاش اصرار می کرد کل ارقام بودجه ای که فصل قبل هر یک از این دو تیم هزینه کرده اند و مهمتر از ان ، دریافت کرده اند را منتشر کنند. این بار این دو تیم نه از بودجه دولت که از ریال ، ریال هایی که مردم به آنها داده اند تامین اعتبار شده اند پس این کوچکترین حق شان است که خیلی شفاف بدانند پول هایی که دادند ، چقدرش به این تیم ها رسیده و مهمتر اینکه چطور هزینه شده اند.

اینکه آقای گودرزی بارها اعتقاد داشته دست آنهایی را قطع کرده که با خریدن چند آبنبات چوبی برای خود دنیایی دنیایی رویایی پر از محبوبیت ساخته بودند اما حالا به وضوح شاهد حضور خیلی از این ها حوالی این دو تیم هستیم که با عزت و احترام در راس مجلس هم می نشینند ، می گویند هزینه کرده اند و می گویند هواداران نگران نباشید که ما هستیم و وزارت محترم ورزش هم می نشیند و تماشا می کند ، این پرسش را برای مان ایجاد می کند که آیا آقای وزیر از گفته های قبلی شان عدول کرده اند؟ دیگر باورهای شان عوض شده است؟

نگاهی به هیات مدیره ها می اندازیم. پر هستند از افرادی که سمتی ندارند اما تصمیم سازی می کنند ، می روند و می آیند ، در رختکن تیم ها هستند ، می گویند همه کاره اند و واقعا کار دست شان است. آن هم در مجموعه هایی که تحت امر مستقیم وزارت ورزش هستند اما وزارت همیشه در 3 ساله گذشته فدراسیون فوتبال را متهم به شلختگی مدیریتی می کرد. از اینکه چرا این همه افراد بی اتیکت ، اطراف تیم های ملی ، مدیریت فدراسیون و ... هستند و این باز برای مان سئوال می سازد که آیا این شلختگی ها فقط برای مجموعه های تحت امر ایراد دارد ؟

هرچه هست ، محمود گودرزی به مرور زمان توانسته خود را فراتر از انتظار و پیش بینی بسیاری از اهالی ورزش نشان دهد و بی شک این چند نکته را هم بزودی برای شان پاسخی روشن خواهد داشت. اتفاقاتی که شاید خودش در مقام عالی ترین فرد مجموعه ورزش در جریانش نبوده و در لایه های مدیریتی سعی کرده اند اخبارش به او نرسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار خبر 19 خرداد 1395، کدمطلب: 544303 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین