پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های روستایی و عشایری خبر داد.

شعارسال: محمد امید ظهر شنبه در حاشیه افتتاح همزمان ۱۱۰ طرح اشتغال روستایی و عشایری در آرادان با حضور اسحاق جهانگیری ضمن بیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای روستاها و عشایر تخصیص یافت تا صرف مشاغل روستایی شود، ابراز کرد: ۴۵ درصد از این میزان اعتبار که حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال می‌شود، مربوط به بخش کشاورزی، ۱۵ درصد بخش خدمات، ۱۵ درصد صنعت و ۱۰ درصد بخش گردشگری است.

وی افزود: با صرف اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش مشاغل روستایی حدود ۳۵۰ هزار شغل ایجاد می‌شود و سه درصد نرخ بیکاری در بخش روستایی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ارائه تسهیلاات به طرح‌های اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی، کاهش مهاجرت، ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و همچنین ارتقای اقتصادی خانوار روستایی است، بیان کرد: ۷۵ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه به منظور رونق تولید در بخش کشاورزی با بنگاه‌های تولیدی امضا شده است.

امید گفت: اکنون نرخ بیکاری مناطق روستایی ۹ درصد برآورد می‌شود که برای کاهش این رقم، اختصاص اعتبارات مهاجرت معکوس هدف گذاری شده است و این به آن معنی است که ما بتوانیم شرایط ویژه ای را در راستای توسعه اقتصادی در کشور رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که ۱۰۰ درصد خانه بهداشت و مدرسه دارند، ابراز کرد: دولت نگاه ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد تا حدالامکان مهاجرت از روستاها صورت نپذیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای کاهش این رقم، اختصاص اعتبارات مهاجرت معکوس هدف گذاری شده است، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا با یکدیگر همراه و همسو باشند.

امید با بیان اینکه ابتدای انقلاب ۵۰ درصد و اکنون ۲۶ درصد جمعیت کشور را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.، گفت: جمعیت روستایی کشور اکنون ۲۲ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی در بخش روستایی، هدف مهاجرت معکوس محقق می‌شود، افزود: مشاغل روستایی و عشایری مورد حمایت دولت قرار دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:18اسفند1397 ، کدخبر: 4563455: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
تخصیص این میزان اعتبار می تونه در صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان کمک بسزایی داشته باشه و با جذب سرمایه گذار خصوصی می شه پیشرفت بیشتری هم به همراه داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین