پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: دو اثر چشمه «شورعین» و ساحل «گوردیم» شهرستان کنارک در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی اظهار داشت: چشمه شورعین از جمله آثار طبیعی سیستان و بلوچستان است که در محدوده جغرافیایی گل فشان ها قرار گرفته و عملکردی شبیه به گل فشان دارد با این تفاوت که گل فشان ها در زمان عملکرد فعال خود حباب و گاز را از داخل گل به سمت بیرون پرتاب کرده در حالی که در داخل چشمه «شورعین» آب است و گاز موجود در آن از داخل آب به سمت بیرون نشر پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ساحل «گوردیم» کنارک نیز به دلیل خاص و منحصر به فرد بودن در این فهرست به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز ۴۱ اثر در فهرست آثار غیرمنقول کشور به ثبت رسید که این امر حاصل تلاش کارکنان میراث فرهنگی و نشان دهنده ظرفیت‌ها و داشته‌های فراوان این استان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 اسفند 97، کد مطلب: 4568258: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین