پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی «چهارشنبه سوری» را فرصتی برای خلق شادی‌های گروهی دانست و گفت: باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت مردم راه‌های دیگری را برای شادی انتخاب می‌کنند و چه بسا این شادی‌ها کاذب بوده و آثار مخربی هم داشته باشد.

شعار سال : سیدحسن موسوی چلک ، با بیان اینکه یکی از نیازهای جامعه کنونی ما ایجاد بسترهایی برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است، افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند یکی از راهکارها برای افزایش نشاط اجتماعی باشد. چهارشنبه سوری که در بسته فرهنگی و اجتماعی نوروز قرار دارد از جمله این آئین‌ها است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات انجام شده بر روی تقویت هویت ملی که شامل هویت اسلامی -ایرانی است، می‌توان چهارشنبه سوری را به عنوان یک فرصت برای خلق شادی‌های گروهی دانست.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ شادی باید در عرصه سیاست گذاری‌های اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی روابط انسانی و بین فردی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: شاید بتوانیم بگوییم که در چندین سال قبل به گونه‌ای با چهارشنبه سوری برخورد کردیم که امروز به جایی رسیدیم که فقط می‌خواهیم چهارشنبه سوری بیاید و برود! در حالی که در گذشته این رسم، فرصتی فرهنگی برای افزایش صمیمیت بین اعضای خانواده، همسایگان و افراد محل بود که توسط خود مردم مدیریت و اجرا می‌شد.

موسوی چلک با تاکید بر اینکه بیش از هر زمانی نیاز به تقویت روابط انسانی بین مردم داریم، تصریح کرد: خلأ روابط انسانی سالم به شکل‌های مختلف پیامدهای منفی برای مردم و جامعه به همراه دارد، لذا نه تنها حفظ و ترویج آئین‌هایی که مغایر با قوانین کشور نیست باید سرلوحه سیاستگذاری‌ها برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد، بلکه باید به دنبال خلق شادی‌های گروهی باشیم.


وی ادامه داد: این موضوع از آن جهت ضرورت دارد که به دلیل ساختار خانواده و تغییر سبک زندگی کاهش روابط محلی و فشارهای مختلفی که مردم تحمل می‌کند موضوع شاد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با بیان اینکه شادی حق مردم است، گفت: مردم نیز باید در این راه عامل شادی باشند. فراموش نکنیم که استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند زمینه ارتقای سلامت روانی و اجتماعی را فراهم کند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت مردم راه‌های دیگری را برای شادی انتخاب می‌کنند و چه بسا این شادی‌ها کاذب بوده و آثار مخربی هم داشته باشد.

موسوی چلک در ادامه گفت: بهتر است بیش از آنکه از آثار منفی که چهارشنبه سوری بگوییم از کارکردهای مثبت آن صحبت کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:27 اسفند 1397 ، کدخبر:97122613885 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
ان شاله که ایین سنتی چهارشنبه سوری مجدد به ثبت لحظات خوب باشه نه ب چهارشنبه سوزی تبدیل بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین