پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
دستگاه‌های خدماتی و امدادی و اجرایی بواسطه اینکه خیل عظیمی از سفرهای نوروزی از طریق راه‌ها صورت می‌گیرد، از 25 اسفند ماه طرح‌های ویژه‌ای را برنامه‌ریزی می‌کنند، تا هموطنان در سلامت و امنیت کامل از جاده‌ها و نقاط کوهستانی عبور کرده و به مقاصد خود برسند.

شعارسال : دستگاه‌های خدماتی و امدادی و اجرایی بواسطه اینکه خیل عظیمی از سفرهای نوروزی از طریق راه‌ها صورت می‌گیرد، از 25 اسفند ماه طرح‌های ویژه‌ای را برنامه‌ریزی می‌کنند، تا هموطنان در سلامت و امنیت کامل از جاده‌ها و نقاط کوهستانی عبور کرده و به مقاصد خود برسند.
از بین این دستگاه‌های خدماتی راهداران از جمله قشرهای زحمتکشی هستند که معمولاً ایام نوروز به دور از خانواده به کمک‌رسانی در جاده‌ها می‌پردازند. تلاش راهداران، این سربازان خط مقدم جاده‌ها که بی‌ادعا و خالصانه همواره برای تأمین ایمنی سفر و آسایش کاربران جاده‌ها، ایجاد نشاط و امید به مسافران، حفاظت و مراقبت از جاده‌ها و همچنین بازگشایی راه‌ها با عشق و ایثار در ایام تعطیل و غیرتعطیل به‌صورت شبانه روز تلاش می‌کنند اغلب از دید مردم پنهان می‌ماند.
    نبودن در کنار خانواده در ایام عید نوروز
«غلامحسین بخت شاهی» از راهداران نمونه کشوری امسال در گیلان است که معتقد است: «شیرین‌ترین لحظه زندگی یک راهدار نجات جان مردم است».
بخت شاهی،  از سختی‌ها و شیرینی‌های این شغل پرمسئولیت می‌گوید؛ از اینکه در ایام عید نوروز در کنار خانواده نیست و مشغول خدمت‌رسانی به مسافران و هموطنان بوده تا سفری ایمن و به دور از حادثه داشته باشند.
او می‌گوید: معمولاً شرایط کاری راهداران به گونه‌ای است که در ایام تعطیل یا استراحت هموطنان همانند تعطیلات عید نوروز هرسال الزاماً می‌باید به‌صورت 24 ساعته مشغول خدمت‌رسانی و انجام وظیفه باشند، بخصوص در راه‌های پرتردد شریانی یا کوهستانی گردشگری و برفگیر.
 
  ارائه خدمات جاده‌ای
بخت شاهی، یکی از خاطراتی که موجب شد در کل ایام عید به ارائه خدمات جاده‌ای به هموطنان بپردازد و به دور از خانواده باشد، را تعریف می‌کند و می‌افزاید: طی چند سال گذشته در جاده اسالم - خلخال که از حوزه استحفاظی شهرستان تالش در گیلان است، در روز اول عید و همزمان با بارش برف واژگونی تریلی حامل مواد شیمیایی رخ داد که به جهت سرویس‌دهی مناسب به مسافران و هموطنان عبوری از این راه و همچنین امداد‌رسانی به کامیون سانحه دیده منجر به این شد در کل ایام عید نوروز برای هدایت ترافیک شدید نوروزی ناشی از این حادثه در سطح جاده، اقدام به پاکسازی سطح جاده از مواد شیمیایی (چسب و رزین)، احداث راه انحرافی و تهیه جرثقیل 50 تنی برای جابه‌جایی تریلی سانحه دیده کنیم که مجموع این کارها موجب شد، این ایام درخدمت خانواده نباشیم و مشغول خدمت‌رسانی به مسافران عزیز باشیم.
این راهدار نمونه پرخطرترین نقاط جاده‌ای در راه‌های حوزه استحفاظی خود و توصیه‌های نوروزی به مسافران را گوشزد می‌کند و می‌گوید: پرخطرترین نقاط جاده‌ای حوزه استحفاظی شهرستان تالش جاده پرتردد، گردشگری، کوهستانی و برفگیر اسالم - خلخال است که ارتباط بین دو استان گیلان و اردبیل (شهرستان‌های تالش و خلخال) را برقرار می‌کند، به طوری که سراسر جاده با داشتن چشم‌اندازهای منحصر به فرد طبیعی در طول 4 فصل سال دارای نقاط پرتگاهی متعددی است که با وجود ایمن‌سازی آن نقاط توسط راهداران ولی بازهم انتظار مضاعف از رانندگان، مسافران و هموطنان عزیز داریم که در هنگام تردد از این جاده بویژه در ایام برفی و مه غلیظ ابتدا با سرعت مطمئنه حرکت کنند؛ دوم اینکه به نکات ایمنی اعلامی از سوی سازمان‌های امدادی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دقت داشته باشند و سوم، با توجه به برفگیر بودن راه در این ایام به وسایل و تجهیزات کامل زمستانه از قبیل زنجیر چرخ، چراغ‌های مه شکن قوی، سوخت کافی و وسایل گرمایشی
مجهز باشند.
 
  نجات جان همنوع گرفتار در جاده‌ها
بخت شاهی، به بهترین خاطره خود در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان می‌کند: بهترین خاطره برای هر راهدار نجات جان همنوع گرفتار در جاده‌هاست، به طوری که یکی از بهترین خاطرات بنده بالاخص در ایام نوروز نجات جان هموطنان گرفتار در کولاک و بهمن در راه‌های کوهستانی و برفگیری همانند اسالم - خلخال است که همه ساله تکرار می‌شود. یکی از ماندگارترین خاطرات فراموش نشدنی که در دوره خدمتی اینجانب اتفاق افتاد، امدادرسانی به راننده خانم یکی از آژانس‌های مسافرتی اهل شهرستان بومهن استان تهران بود که به‌طور کامل در کولاک برف مدفون شده بود.
 
و اما سخن پایانی
راهداران در بیشتر اوقات سال نظیر ایام نوروز به دور از محیط خانواده‌های خود برای اینکه هموطنانمان سفرهای ایمنی داشته باشند از دل و جان تلاش می‌کنند تا سفر خوب و خوش و بدون حادثه‌ای برای مسافران رقم بزنند و تنها خواسته ما از مسافران این است که با رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی، خستگی کار شبانه‌روزی را از تن ما راهداران بدر کنند. حفاظت و حراست از راه، عشق می‌خواهد یعنی اگر راهدار به کارش عشق نورزد هیچگاه نخواهد توانست در این حوزه فعال باشد.
حفاظت و حراست از راه، عشق می‌خواهد
شعارسال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران،تاریخ انتشار:27 اسفند 1397،کدخبر:505283،www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
راهداری چه ارتباطی به سرویس نظامی دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین