پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
استاندار آذربایجان شرقی اراده قوی و هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول و مردم را مهم‌ترین عامل در پیشرفت احیای دریاچه ارومیه برشمرد
شعارسال:استاندار آذربایجان شرقی اراده قوی و هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول و مردم را مهم‌ترین عامل در پیشرفت احیای دریاچه ارومیه برشمرد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، افزود: برآیندی که از احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته، نشان دهنده بهبود شرایط و قابل قبول بودن اقدامات است و اگر بسترسازی های‌موجود نبود، به یقین امروز افزایش تراز دریاچه را شاهد نبودیم.

وی، جنبه فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه را بسیار مهم برشمرد و گفت: در احیای دریاچه هم مسئولان و هم مردم، دخیل هستند و باید با هماهنگی و مساعدت یکدیگر، این مهم را به سرانجام برسانند.

پورمحمدی، راه‌اندازی کمپین‌های مختلف از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص احیای دریاچه ارومیه را هم مهم و حرکتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: در کنار اینها، شایسته است با تولید مستندی در چندین بخش، مردم را با اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه در استان صورت گرفته آشنا کرد، تا ضمن فرهنگ سازی، از فکر، ایده و هر نوع همکاری مردم بهره گرفت.

دبیر ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در حالی که حجم آب دریاچه ارومیه پارسال یک میلیارد و 860میلیون مترمکعب بود، اما با توجه بارندگی های خوب اخیر و ورود بیش از 560 میلیون مترمکعب آب به دریاچه، هم اکنون حجم آن به 2 میلیارد و 420 میلیون مترمکعب رسیده است.

خلیل ساعی افزود: تراز دریاچه هم نسبت به پارسال حدود 24 سانتیمتر افزایش یافته، ضمن این که وسعت آن هم از دو هزار و 208 کیلومتر مربع به دو هزار و 482 کیلومترمربع رسیده، یعنی 274 کیلومتر مربع به وسعت دریاچه ارومیه افزوده شده است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص 724میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان شرقی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه گفت: این در حالی است که تاکنون فقط 42درصد این اعتبار یعنی 303میلیارد تومان پرداخت شده، با این وجود و علیرغم کمبود نقدینگی، همه دستگاه های مربوط در استان، همچنان به فعالیت خود در این حوزه ادامه داده‌اند.

به گفته ساعی، امسال از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به دستگاه‌های مرتبط در آذربایجان شرقی در مجموع 138میلیارد تومان پرداخت شده است که یک میلیارد تومان سهم دستگاه های فرهنگی، 23 میلیارد تومان سهم آب منطقه ای، 12میلیارد و 700میلیون تومان سهم جهاد کشاورزی و 101میلیارد تومان هم سهم آب و فاضلاب شهری بوده است.

در این جلسه دستگاه‌های مسئول گزارشی از اقدامات انجام یافته در جهت اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه ارائه کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار28اسفند97، کدخبر: 97122814807،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
خداروشکر این بارش باران ها هیچی که نداشت اینو داشت که حجم آب دریاچه ارومیه رو زیاد کرد بازم خداروشکرر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین