پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
خلیل ساعی مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۹۴ متر است، گفت: این مقدار در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری در مهر ماه ۹۷، یک متر و ۶۷ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.
شعار سال: مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۹۴ متر است، گفت: این مقدار در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری در مهر ماه ۹۷، یک متر و ۶۷ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

خلیل ساعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1271.94 متر است، اظهار داشت: این مقدار در مقایسه با مشابه سال گذشته که 1270.85 متر بود یک متر و 9 سانتی‌متر و نسبت به ابتدای مهر ماه  97، یک متر و 67 سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

وی اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدیریت و هدایت آب‌ها به سمت پیکره دریاچه ارومیه را علاوه بر افزایش چشمگیر بارش‌ها در افزایش حجم و سطح آب دریاچه ارومیه موثر دانست و گفت: تا به امروز 83 میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به پیکره دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که فقط از سد قلعه چای عجب‌شیر تا به امروز 50 میلیون مترمکعب رهاسازی صورت گرفته است.

ساعی افزود از سد علویان مراغه هم علی رغم نداشتن برنامه رهاسازی، 33 میلیون مترمکعب آب از این سد به سمت دریاچه ارومیه هدایت شده است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، تراز اکولوژیک اولیه را 1274 متر عنوان کرد که هم اکنون در آستانه رسیدن به تراز 1272 متری هستیم و امیدها برای احیای کامل این دریاچه زنده تر شده است، گفت: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه 5.38 میلیارد متر مکعب شده که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 3.13 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وسعت دریاچه ارومیه در 6 خرداد سال جاری به بیش از 3 هزار و 269 کیلومتر رسیده است، خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به مشابه سال قبل که 2 هزار و 402 کیلومتر مربع بود، 866 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

ساعی در پایان تاکید کرد: وسعت دریاچه نسبت به ابتدای مهرماه سال 97 به عنوان آغاز «سال آبی» 97-98، حدود دو برابر بزرگتر شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:7خرداد1398،کدخبر:2020790،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین