پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
یک روانشناس کودک و نوجوان گفت:خلاء روحی و روانی و عدم برنامه ریزی صحیح والدین برای تخلیه هیجانات فرزندان مهمترین علل گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است.

شعارسال: یک روانشناس کودک و نوجوان گفت:خلاء روحی و روانی و عدم برنامه ریزی صحیح والدین برای تخلیه هیجانات فرزندان مهمترین علل گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است.

این روانشناس کودک و نوجوان  افزود: چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های آیینی و باستانی ایران است که در آخرین شب چهارشنبه هر سال برگزار می‌شود و نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی به شمار می رود که در سال های گذشته با برخی از بی مبالاتی های فرهنگی به آسیبی اجتماعی بدل شده است.

خلاء روحی و روانی و عدم برنامه ریزی صحیح والدین برای تخلیه هیجانات فرزندان مهمترین علل گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال است.

امروز خانواده ها کمتر دورهمی های واقعی دارند یعنی در کنار هم هستند اما اکثرا سرشان در گوشی های همراه شان هست و از کنار هم بودن لذت نمی برند.

این دورهمی های غیر واقعی به فردگرایی افراد خانواده منجر می شود و اکثر جوانان در جامعه خلاء روحی و روانی دارند زیرا هیچ ارتباطی را نمی توان جایگزین ارتباط رو در رو نمود.

اگر هیجانات کودک یا نوجوان به طور صحیح تخلیه نشود، پرخاشگری و خشم در او بروز پیدا می‌کند، پس باید از سرکوب هیجانات در شب چهارشنبه سوری پرهیز و با خلاقیت آنها را به شکل صحیح تخلیه کنیم بنابراین والدین و مسئولان جامعه باید برنامه‌هایی گوناگون را برای تخلیه هیجانات افراد در گروه‌های سنی متفاوت تدارک ببینند تا با حوادث پر خطر در چهارشنبه آخر سال روبرو نشویم.

برای مقابله با آسیب‌های چهارشنبه‌سوری باید کار فرهنگی کرد یعنی می توان در چهارشنبه آخر سال در مکان های پر رفت و آمد با اجرای جشن های گروهی مثل آتش بازی بی خطر با هنرنمایی نیروهای آتش نشانی، تئاتر، اجرای موسیقی زنده، جنگ خنده و ... از بروز آسیب های پر خطر جلوگیری کرد.

از طرفی والدین در کاهش حوادث پر خطر در شب چهارشنبه سوری نقش بسیار مهمی دارند و می توانند با آگاهی فرزندان خود از آسیب های جسمی که در پی وقایع تلخ ناشی از آتش بازی رخ می دهد جوانان و نوجوانان را از اقدام ناآگاه شان مطلع کنند.

آسیب‌های جسمی آتش بازی(در چهار شنبه سوری) باگذشت زمان بهبود یافته و در پاره‌ای موارد کاملاً بر طرف می‌شود اما آسیب‌های روحی و روانی ناشی از لطمات جسمی می‌تواند تا سالهای طولانی برای فرد ماندگار بماند.

محمد طالب لودر پایان گفت: والدین نباید فرزندان خود را در چهارشنبه آخر سال به حال خود رها کنند بلکه باید با برگزاری مراسمات و جشن های خانوادگی اوقات کودکان ، نوجوانان و جوانان خود را با تفریح های سالم و بی خطر پر کنند .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تیتر یک ، تاریخ انتشار: 28اسفند 1397 ، کدخبر:160226 ،www.titre1.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
کاش حانواده ها جهت حذف چهارشنبه سوزی فرهنگ سازی بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین