پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های قطعی خدمات تشخیصی و درمانی سال 95 در بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی به صورت رسمی در تاریخ 20 خرداد از سوی دولت اعلام شد.

شعارسال: محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن توضیح جزییات تعرفه های سال 1395 گفت: علیرغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت در سالجاری، درصد پرداختی مردم در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: در تدوین تعرفه های 95 راهبردهایی چون ویزیت سرپایی پزشکان برای کاهش خدمات بستری و خدمات پاراکلینیکی غیرضرور و لزوم ارتقاء طب بالینی، توجه به هزینه اقامت بیماران در بیمارستان، نظر به اهمیت کیفیت این خدمات برای مردم، افزایش پزشکان تمام وقت جهت حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌ها و ارایه خدمات بهتر، عدم افزایش درصد پرداختی مردم در مراکز دولتی و حفظ فرانشیز 6درصد و 3درصد برای خدمات بستری جهت ساکنین شهرها و روستاها مورد توجه بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعرفه سالجاری منطبق با برنامه پنجم توسعه، مراکز درمانی را به سه گروه دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی تقسیم کرده که رشد متوسط تعرفه در هر سه گروه 10درصد است.

در این ابلاغیه حق العلاج پزشکان (ضریب k) در هر سه بخش دولتی، خصوصی و عمومی 5درصد رشد داشته و به این ترتیب مبلغ ریالی ضریب k در بخش دولتی 92 هزار و 400 ریال و در بخش خصوصی 400 هزار ریال است.

وی ادامه داد: در سال 95 طبق تعرفه مصوب در بخش دولتی ویزیت پزشک عمومی 106 هزار ريال، پزشک متخصص 132 هزار ريال و پزشک فوق تخصص 160 هزار ریال و در بخش خصوصی ویزیت پزشک عمومی 220هزار ريال، پزشک متخصص 345 هزار ريال و پزشک فوق تخصص 430 هزار ریال می باشد.

آقاجانی ادامه داد: تعرفه یک شب اقامت در بیمارستان درجه یک دولتی در اتاق های عمومی یک میلیون و 332 هزار ريال ، در بیمارستان عمومی غیردولتییک میلیون و 930 هزار ريال و در بیمارستان خصوصی سه میلیون و 600 هزار ریال است.

وی افزود: تعرفه خدمات پاراکلینیک (آزمایشگاه ، رادیولوژی و ...) در بخش دولتی نسبت به سال گذشته 5 درصد و در بخش خصوصی 7/11 درصد رشد داشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اصل مهم در مورد این مصوبه رعایت دقیق قانون و تعرفه های ابلاغی از سوی دولت است و کلیه موسسات پزشکی، بیمارستانها و مراکز تشخیصی و درمانی و کلیه صاحبان حرف پزشکی مکلفند تعرفه های ابلاغی را به دقت رعایت نمایند. ضمنا دریافت هرگونه وجهی بابت خدمات بستری خارج از صندوق بیمارستان و خارج از صورت حساب ممنوع است و سیستم های نظارتی حوزه سلامت بر اجرای تعرفه ها نظارت خواهند داشت. همچنین به منظور نظارت مردمی و جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه 1690 در سراسر کشورآماده دریافت گزارشات مردمی می باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 24 خرداد 1395، کدمطلب:5649577 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین