پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
روستای ساحلی دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان و در سواحل مکران از روستاهای بکر و زیبای گردشگری علاوه بر داشتن مردمانی مهربان و مهمان نواز از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی در فاصله نزدیک به هم برخوردار است.دهیار روستای دَرَک ادامه داد: دَرَک جاییست که در چند متری دریا انواع درختان گرمسیری به ثمر نشسته و با حفر چاه 2 متری آب شیرین و زلال به دست می آید که ساکنان محلی انواع هندوانه، ذرت، نخیلات و غیره را کشت و برداشت می کنند. تاسه اظهار داشت: در واقع در هیچ منطقه ای نمی توان همه نوع ساحل را یکجا مشاهده کرد اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.

شعار سال: روستای دَرَک با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل ایران اسلامی و حتی جهان علاوه بر چهار نمونه ساحل یادشده از جنگل های حرا و خور باستانی گالک به طول 6 کیلومتر و وسعت 52 هکتار برخوردار است.

در این روستا مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت(انجیرمعابد)، تپه های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.

غروب قرمزگونه خورشید از میان نخلستانها، دریا، رمل ها و جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و رنگ های متفاوت غروب را با جابجا شدن چند دقیقه ای خورشید مشاهده خواهید کرد.

روستای دَرَک در انتهای نقشه استان سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز دریایی هرمزگان و در حوزه بخش زرآباد شهرستان کنارک واقع شده است.

گردشگران و مسافران از طریق هوایی بعد از انتخاب مقصد چابهار (فرودگاه کنارک) با پیمودن 135 کیلومتر و عبور از روستاهای کهیر به طرف زرآباد به روستای دَرَک خواهند رسید.

مسافرانی که از سمت هرمزگان قصد سفر به چابهار را دارند بعد از طی مسیر 160 کیلومتری از جاسک به زرآباد به این روستای ساحلی زیبا می رسند.

تماشای زیبایی های این روستا هر گردشگری را به وجد می آورد و گذر زمان را فراموش و ساعتها محو تماشای مناظر بکر و طبیعت پاک آن می شود.

مشاهده سواحل ماسه ای بدون سنگ در کنار کوه، جنگل و نخلستان جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است.

دهیار روستای دَرَک کنارک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی امکانات برای استقبال از مهمانان مهیا شده و در خانه های بومگردی هر شب توانایی پذیرش 300 نفر را داریم.

مرادبخش تاسه افزود: گردشگران در روستای درک از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و این روستا با آب و هوای مساعد و جاذبه های فراوان یکی از مکان های خاطره انگیز برای گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی به پیشینه و وجه تسمیه درک اشاره کرد و افزود: دَرَک در زبان بلوچی به معنای سکونت در کنار درّه یا «دَرّگ» است که بعدها به دَرَک مشهور شده است.

دهیار روستای دَرَک ادامه داد: دَرَک جاییست که در چند متری دریا انواع درختان گرمسیری به ثمر نشسته و با حفر چاه 2 متری آب شیرین و زلال به دست می آید که ساکنان محلی انواع هندوانه، ذرت، نخیلات و غیره را کشت و برداشت می کنند.

وی بیان کرد: تپه های ماسه ای چشم نواز، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک نقطه سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شده است.

تاسه اظهار داشت: در واقع در هیچ منطقه ای نمی توان همه نوع ساحل را یکجا مشاهده کرد اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.

وی بیان کرد: یکی از عجایب در روستای دَرَک وجود آب شیرین در چند متری دریاست که سبب رویش جنگل و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است.

دهیار روستای درک گفت: این روستا هوای بهاری دارد و وزش بادهای موسمی و مونسون از اقیانوس سبب شده تا نسبت به مناطق دیگر هوای خنک تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر وجود جذابیت های یاد شده در ساحل این روستا می توان موج سواری، قایق سواری، شنا و ورزش های آبی ساحلی را انجام داد.

تاسه افزود: روستای ساحلی دَرَک یک ژئوپارک(طبیعت بکر و بی نظیر) طبیعی است که می توان آن را ثبت و برای نسل های آینده پاک و دست نخورده نگه داشت.

وی گفت: حفظ بافت بومی روستا یکی از اهداف و برنامه های مسئولان است تا با ایجاد زیرساخت های گردشگری و رفاهی به زیبایی های طبیعی موجود در آن دست برده نشود و هم چنان بکر باقی بماند.

دهیار روستای درک اظهار داشت: شن های کنار ساحل و تپه های ماسه ای و رمل های سفید برای دردهای عضلانی و استخوانی خاصیت درمانی دارد و خیلی از افراد صبح زود و زمانی که آفتاب می تابد روی این شن ها دراز می کشند و یا در زیر خاک خودشان را تا نیمه چال کرده تا دردهای پا، استخوانی و کمردردشان را درمان کنند.

وی بیان کرد: گردشگران می توانند با ساحل پیمایی 6 کیلومتری از جذابیت های جنگلی، ساحل شنی، مرجانی، ماسه ای و بکر دیدنی درک لذت ببرند.

به گزارش ایرنا روستای دَرَک از توابع بخش زرآباد شهرستان کنارک(19 کیلومتری جُهلو مرکز بخش زرآباد) با 405 نفر جمعیت و 104 خانوار، از شرق به روستای ساحلی جُد، از غرب به روستای پشتی از شمال به کوهستان و از جنوب به دریای مکران (عمان) وصل شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 3فروردین 98، کد خبر: 83251951، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین