پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
به دنبال رخداد سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران و اظهارنظرهای متعدد پیرامون "طرح تنفس" و بهره برداری های بی رویه و بیش از حجم مجوزهای قانونی، معاون امور جنگل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور نکات مهمی را عنوان کرد.

شعار سال: عباسعلی نوبخت ضمن انتقاد از کسانی که توقف بهره برداری چوبی از جنگل‌های هیرکانی را کارنامه خود معرفی میکنند، گفت: موضوع تنفس جنگل های شمال و توقف بهره برداری چوبی از این میراث طبیعی، دغدغه جمع گسترده ای از کارشناسان سازمان جنگلها بوده که با حمایت مقام معظم رهبری تصویب شده و سازمان جنگلها نیز در سال اول برنامه ششم توسعه، بهره برداری چوبی را متوقف کرد و الان هم با جدیت پیگیر تهیه طرح جایگزین برای مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی هستیم؛ البته برای توقف بهره برداری چوبی، با موانعی مواجه بودیم و برخی افراد صاحب قدرت، سنگ اندازی می کردند! اما سازمان جنگل ها به هیچ وجه عقب نشینی نکرد و مقتدرانه با حمایت رهبری، بهره برداری از جنگل های شمال را متوقف کردیم.

نوبخت ضمن اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات مبنی بر چگونگی توقف بهره برداری از جنگل های هیرکانی، تاکید کرد: شعار دادن مشکلات کشورمان را حل نمیکند باید عملگرا باشیم. وقتی مقام معظم رهبری هر سال در هفته منابع طبیعی به ما تذکر می دهند که برای حفاظت از پوشش گیاهی کشورمان با کسی مسامحه نکنیم بنابراین همه مسئولان قوای سه گانه، بویژه نمایندگان محترم رهبری در استان ها هم باید از فرمایشات ایشان تبعیت کنند و به ما کمک کنند تا از ورود هر گونه آسیبی به طبیعت رنجور کشورمان جلوگیری به عمل آوریم؛ نه اینکه خودمان بشویم مدافع پروژه هایی که به منابع طبیعی آسیب وارد میکند!

اگر واقعا برای طبیعت ایران عزیز ارزش و احترام قائل هستیم باید قدمی مثبت برایش برداریم. آنهایی که خارج از سازمان جنگل ها، ادعا می‌کنند دل سوخته ای برای منابع طبیعی کشورمان دارند بهتر است برای اثبات حسن نیت خود، به ما کمک نموده و با رایزنی در قوای مجریه و مقننه اعتبار ریالی برای ترمیم زخم های ایجاد شده و حفاظت از جنگل‌های شمال ایران را تامین نمایند تا جنگلبانان عزیزمان به موقع حقوق و مزایای خود را دریافت کنند!

معاون امور جنگل همچنین ضمن انتقاد از تخریب جنگل ها و مراتع به واسطه اجرای پروژه های عمرانی، تاکید کرد:
ما مخالف رفاه و آسایش مردم فهیم و عزیزمان نیستیم، ولی این موقعیت ها را پیش بینی میکنیم؛ وقتی برای پروژه های عمرانی، گردشگری، سدسازی، معدن کاوی و غیره بدون در نظر گرفتن آسیبی که به اکوسیستم وارد می شود، بی محابا مجوز صادر می کنیم نتیجه اش می شود قهر طبیعت و بحران هایی نظیر سیل اخیر در گلستان و مازندران؛ من به عنوان یک جنگلبان از مسئولان محترم دولتی و نمایندگان محترم مجلس درخواست میکنم به نظرات کارشناسی جنگلبانان کشورم اعتماد کنند؛ اینها حافظان راستین سرزمین مادری ما هستند. باید برای جنگل ها و مراتع کشورمان هزینه کنیم تا مجبور نشویم با بحرانی اینچنینی در گلستان و مازندران مواجه شویم که چندین هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است!

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و ‌آبخیزداری کشور برای حمایت از حفظ و احیای پوشش گیاهی ایران و توسعه ی آن به فراخور نوع اکوسیستم (جنگل،مرتع،بیابان)، خواستار توجه جدی مسئولان و فعالان و دلسوزان طبیعت کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری و جلب مشارکت مردم برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی ایران شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 4 فروردین 98، کد مطلب: 18275: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین