پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۸۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
بدترین پیش بینی کننده را می‌توان به سیف، رییس کل پیشین بانک مرکزی داد.
شعارسال: سئوال مهمی است، اینکه چه کسی بدترین پیش بینی را در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ از آن خود کرده است.

مرور اخباری منتشر شده نشان می‌دهد اغلب کارشناسان و حتی فعالان بازار در این ماه در خصوص آینده پیش روی مسکن دچار اشتباه شدند.

نایب رییس اتحادیه مسکن، تاکید کرده بود قیمت مسکن در نیمه اول سال حدودا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت این در حالی است که در همین دوره زمانی میزان افزایش از حدود هشتاد درصد به طور متوسط عبور کرد و در برخی مناطق میزان رشد قیمت به بیش از ۱۰۰ درصد نیز رسید.

در عین حال عنوان بدترین پیش بینی کننده را می‌توان به سیف، رییس کل پیشین بانک مرکزی داد. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار ثابت نخواهد بود و براساس مدیریت شناور شده با متغیر‌های اقتصادی تغییر خواهد کرد گفت: البته این تغییرات زیاد نبوده و در حد ۵ یا ۶ درصد خواهد بود.

البته قیمت دلار نوساناتی بسیار بیشتر را نیز به ثبت رساند و حتی روی ۱۸ هزار تومان را نیز در سال گذشته دید تا ۹۷ در تاریخ، به عنوان سالی ثبت شود که تکانه ارزی در آن رخ داد. تکانه ارز در دی ماه سال ۱۳۹۶ احساس شده بود، اما پس لرزه‌های ۹۷ مهیبت‌تر از زلزله اولیه خود را به رخ کشید.

سرکوب قیمت ارز در سالیان گذشته از یک سو، موج توفنده نقدینگی از سوی دیگر و تهدیدات ترامپ در خصوص تشدید تحریم و خروج از برجام همگی دست به دست هم دادند تا لنگر نرخ ارز برای دومین بار در دهه نود از جا در برود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 11 فروردین 1398 ، کدخبر: 395017 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
به نظرم بدترین پیش بینی درست ترین شم هست :((
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین