پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۹۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
سال ۹۷ اگرچه با همه اتفاقات تلخ و شیرینش تمام شد؛ اما برخی از این اتفاقات سال‌ها و شاید هم تا آخر عمر با همراه باشد، بخصوص خاطراتی که در دوران دانشجویی برای ما رخ می‌دهد.

شعارسال: سال ۹۷ برای آموزش عالی کشور و البته برای دانشجویان، روز‌های پر فراز و نشیبی داشت که در این میان دانشگاه‌های ارومیه هم مانند سایر دانشگاه‌های کشور روز‌های تلخ و شیرینی را در تقویم خود ثبت کردند، از خوکشی یک دانشجو در سال ۹۷ تا برگزاری تجمعات مختلف در ادامه برخی از اتفاقات را مرور می‌کنیم.

خروج آمریکا از برجام اگرچه قابل پیش بینی بود و رهبر معظم انقلاب بارها در مورد بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند؛ اما این موضوع نه تنها موجب شد نفرت مردم ما از این کشور بیشتر شود؛ بلکه بهانه ای شد تا دانشجویان سراسر کشور با برگزاری تجمعات مختلف این اقدام و عهدشکنی شیطان بزرگ را محکوم کنند.

در همین راستا، همزمان با سراسر کشور دانشجویان دانشگاه ارومیه نسبت به پیمان شکنی آمریکا در دانشگاه خود تجمع کردند.

دانشجویان با شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به پیمان شکنی آمریکا واکنش نشان دادند و خواستار پاسخ انقلابی مسئولان در مقابل این بدعهدی شدند.

یکی از اتفاقاتی که در سال ۹۷ دانشجویان دانشگاه ارومیه را متحیر کرد، انتشار خبر ناگوار خودکشی یک دانشجوی در مقطع کارشناسی و ۲۰ ساله در این دانشگاه، بود که تحت فشار مشکلات خانوادگی و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی با بریدن رگ گردن، قصد جان خود را کرد.

مرور اتفاقات تلخ دانشگاه ارومیه در این زمینه و یادآوریشان چندان چیز جالبی نیست؛ اما خبری که ۱۴ اسفند سال ۹۲ چند هفته مانده تا آغاز سال نو از دانشگاه ارومیه منتشر شد، باعث شد تا نوروز همه دانشجویان و مسئولان دانشگاه تبدیل به عزا شود.

مرگ دانشجوی دختر در خوابگاه بنت الهدی اولین خودکشی دانشگاه ارومیه بود که با کلی کش و قوس های رسانه‌ای و دال بر قتل عمد بود در این ماجرا در نهایت رئیس پلیس استان آذربایجان غربی با مصاحبه‌ای علیه دروغ بزرگ رسانه‌ای در زمینه به قتل رساندن دانشجوی دختر، خط بطلانی به بازی‌های رسانه‌ای کشید و طبق مدارک و اسناد پزشکی قانونی علت فوت مرحومه خودکشی اعلام شد.

یکی از اتفاقات تلخ دیگری که در ارومیه رخ داد، این بود که بعد از خودکشی نافرجام پسری در خوابگاه دانشجویی دانشگاه ارومیه، این بار دانشجویی بدون دلیل به هم اتاقی خود حمله و با ضربات چاقو وی را مجروح کرد.

گفتنی است، پسر دانشجویی که به دانشجو دیگر آسیب رسانده بود، دارو‌های روان گردان مصرف کرده و به نوعی دچار بیماری روانی شده بود.

یکی از هم اتاقی‌های دانشجوی آسیب دیده، با اشاره به رفتار‌های غیرعادی دانشجوی ضارب گفت: دانشجوی ضارب از روزی که با ما هم خوابگاهی شد، دارای یک سری رفتار‌های غیر عادی بود و به مراتب متعدد در طول این چند ماه دعوا و جر و بحث‌های بی مورد با ما داشت که در همان وهله اول ما به مسئولین خوابگاهی در این مورد هشدار‌های لازم را دادیم؛ اما پیگیری و درمان خاصی انجام نشد.

یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در سال 97 رخ داد، برگزاری کنکور این سال بود، کنکوری که نتایج آن در مرداد 97 اعلام شد.

علی افخمی نیا، رتبه ششم کنکور تجربی ‌می‌گوید: انتظار رتبه تک رقمی را نداشتم و نهایت تصورم کسب رتبه‌های بین ۲۰ تا ۵۰ بود که پس از اعلام نتایج ضمن خوشحالی بسیار شوکه شدم.

در هیاهوی افتتاح پروژه‌های متعدد مسئولان دولتی در هفته دولت، برخورد رئیس اداره برق با یک خانواده محروم و فقیر کام جهادگران بسیج دانشجویی را تلخ کرد.

این در حالی بود که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای محرومیت زدایی در این شهر، چندین مسکن فرسوده را شناسایی و اقدام به مرمت آنان کرد.

در بین منازل انتخاب شده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، خانه فردی که مورد بی مهری مسئولان اداره برق قرار گرفته بود نیز وجود داشت که دانشجویان بسیجی با اداره برق برای مدارا کردن حال این خانواده اقدام کردند؛ که متاسفانه به گفته این دانشجویان با برخورد ناشایست مدیر اداره برق مواجه شدند.

اگرچه عدم همراهی مسئولان اداره برق موجب آزردگی دانشجویان شد ولی این مشکل با پیگیری خبرنگار  و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد این شهر حل شد.

حجت مهدی قلی‌زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفتگو با خبرنگار ، با اشاره به اتفاق رخ داده گفت: به محض اینکه سرتیم گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه این مشکل را به ما ارجاع داد، بسیج دانشجویی با هزینه خود بدهی برق خانگی این خانواده به اداره برق را پرداخت کرد.

دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی سر می کنند گاهی اوقات از یکسری مشکلات گلایه دارند. در همین راستا با آغاز سال تحصیلی در سال 97 دانشجویانی که در خوابگاه‌های قدمی سکونت دارند با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند.

یکی از مشکلات دانشجویان خوابگاه دانشگاه ارومیه نامناسب بودن آب آشامیدنی خوابگاه بود که به گفته برخی دانشجویان موجب ایجاد بیماری های کلیه برای دانشجویان می شد.

یک مشکل اساسی که سالیان متمادی گریبان گیر دانشجویان خوابگاهی داخل دانشگاه ارومیه بود، این بود که سن زیاد بافت ساختمانی خوابگاه‌های داخل دانشگاه باعث می‌شد داخل اتاق‌ها و ساختمان بدون تعمیر بماند و اعتراض دانشجویان هر ساله به این سمت سوق داده می‌شد؛ اما این مشکل از سال ۹۵ کم کم حل شد و مسئولین دانشگاه ارومیه ابتدا اقدام به تعمیر خوابگاه‌های برادران و در سال بعد نیز خوابگاه خواهران کردند.

دانشجویان دانشگاه ارومیه هنوز مشکل آب دانشگاه ارومیه کنار نیامده بودند که معاونت اداری و پشتیبانی دانشگاه بدون هماهنگی با بسیج دانشجویی، سازه‌های نمایشگاه محرم این تشکل را باز کرد.

این غرفه به منظور ایجاد فضاسازی برای ماه محرم، ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس دایر شده بود.

ماجرا از این قرار بود که این غرفه‌ها ابتدا برای استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه و برای فعالیت ستاد استقبال تعبیه شده بود.

ماجرای دیگری که موجب شد دانشجویان دانشگاه ارومیه نسبت به آن واکنش نشان دهند، کشف حجاب فردی غیر دانشجو دراین دانشگاه بود.

ماجرایی عجیب در دانشگاه ارومیه اتفاق افتاد که یک دختری غیردانشجو با انتشار کلیپی از برخورد حراست دانشگاه ارومیه با بی حجابی وی، ادعا دارد که با خوردن آب در حین رانندگی در محوطه دانشگاه، مقنعه وی از سرش افتاده و برخورد رئیس حراست دانشگاه با این موضوع را غیرقانونی دانست.

این اتفاق در قالب یک ویدیو یک دقیقه‌ای ابتدا از پیج اینیستاگرامی مسیح علی نژاد منتشر و بعد از دست به دست شدن در فضای مجازی و میان دانشجویان دانشگاه ارومیه باعث ایجاد جوی متشنج در دانشگاه شد.

افشای یک برگ سند از سوی آموزش دانشگاه ارومیه پیرو جعلی بودن مدرک فرهاد سرخوش، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، موجب شد تا یک سری شایعات و تکذیبیه‌ها در فضای مجازی منتشر شود.

بعد از انتشار جعلی بودن مدرک فرهاد سرخوش در فضای مجازی، وی با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر تکذیب این شایعه از پیگیری قضایی و برخورد با خاطیان خبر داد.

یکی از مهمترین اتفاقات سال گذشته برای دانشجویان ارومیه سفر رئیس جمهور به این شهر و حضور وی در دانشگاه ارومیه بود.

با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی قرار بود ۴۰ نخبه دانشگاه ارومیه با حسن روحانی دیدار داشته باشند؛ اما یک روزمانده به مراسم برای نخبگان کارت دعوت صادر نشد.

ماجرا از این قرار بود که؛ ۱۴ روز قبل از سفر روحانی به آذربایجان، لیست ۴۰ نخبه دانشگاه ارومیه را برای دیدار با وی به استانداری ارسال کردیم؛ اما یک روزمانده به ما گفتند کارت دعوت برای نخبگان صادر نشده است.

بعد از اتفاقات عجیبی که در دانشگاه ارومیه در سال 97 رخ داد این بار حضور فرد ناشناس با لباس زنانه در خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی ارومیه موجب واکنش دانشجویان شد.

ماجرا از این قرار بود که در خوابگاه شهید بهشتی این دانشگاه زمانی که سرپرست خوابگاه بعد از فقل کردن درب‌ها و در حال حضور غیاب و سرکشی به اتاق‌ها بود، که متوجه حضور فردی در خوابگاه شد.

یکی از اقداماتی که باعث شد دانشجویان سراسر کشور نسبت به آن واکنش نشان دهند تصویب لوایح FATF بوده است.

در این میان دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به تصویب FATF نشان دادند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی ارومیه هم در اعتراض به تصویب لوایح FATF تجمع کردند، آنها با در دست داشتن پلاکارد‌ها و پخش تراکت‌هایی اعتراض خود را نسبت به تصویب لوایح FATF نشان دادند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:15فروردین1398 ، کدخبر: 752734: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین