پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
در پی درخواست معاونت حقوقی برای اعزام اعضای شورای فنی وقت تهران به دایره رسیدگی به تخلفات اداری به دلیل صدور مجوز ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف کاخ گلستان، رییس سازمان میراث فرهنگی خواستار برکناری و تغییر این اعضا شده است.

شعار سال: علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال نامه‌ای خواستار برکناری و تغییر برخی از اعضا شورای فنی میراث فرهنگی استان تهران شد.

به این ترتیب اعضای شورای فنی وقت تهران که اکنون هم بخشی از اعضای شورای فنی تهران را تشکیل می‌دهند و مجوز ساخت و ساز بیش از ارتفاع 7/5 متر را در اطراف کاخ گلستان -تنها اثر ثبت جهانی تهران- صادر کرده بودند، عزل می‌شوند و به جای آنها اشخاص دیگری جایگزین می‌شوند.

این نخستین بار است که اعضای شورای فنی یک استان توسط رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برکنار می‌شوند.

اواخر اسفند 97 هم معاونت حقوقی سازمان میراث فرهنگی با ارسال نامه‌ای تأکید کرد که درخصوص تخلفات صورت گرفته در پرونده ساخت و ساز در عرصه کاخ گلستان، مدیرکل و معاون میراث فرهنگی وقت اداره میراث فرهنگی استان تهران، مدیرکل وقت دفتر حفظ، احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی همچنین اعضای وقت شورای فنی تهران راهی دفتر رسیدگی به تخلفات اداری سازمان میراث فرهنگی می‌شوند.

یکشنبه 13 آبان 97 پس از رسانه‌ای شدن موضوع ساخت و ساز در سرای سیگارچی، کوچه تکیه دولت و ناصرخسرو که در عرصه، حریم و حریم منظری کاخ گلستان و خیابان ۱۵ خرداد و پهنه بازار قرار دارند، مونسان درتوییتی اعلام کرد: «قاطعانه اعلام می‌کنم هرگونه اقدامی در محدوده عرصه، حریم و حریم منظری اثر جهانی کاخ گلستان و پهنه بازار نباید بدون رعایت ضوابط ملی و جهانی این اثر انجام شود.»

25 آذر 97 هم مونسان پس از آن که در حاشیه مراسم هفته پژوهش از سوی خبرنگاران مطلع شد همچنان ساخت و ساز اطراف کاخ گلستان تداوم دارد، تصمیم گرفت که شخصاً از ساخت و ساز اطراف کاخ گلستان بازدید کند.

او در خیابان ناصر خسرو با حضور شقاقی معاون حقوقی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، هادی احمدی مدیر محوطه‌ها و بناها و بافت تاریخی سازمان میراث فرهنگی همچنین دلاور بزرگ نیا و محسن شیخ الاسلامی مدیرکل و معاون میراث فرهنگی استان تهران و نصرتی مدیر کاخ گلستان از این ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اعتراض نسبت به ساخت و سازهای اطراف کاخ گفت: اینجا عرصه‌ و حریم کاخ گلستان است، بالاترین حد مجاز ساخت و ساز بازگشت به شرایط پیشین است. حتی اگر شورای فنی و مدیر اداره کل وقت استان تهران ارتفاع کنونی (۱۰/۵ متر) را امضا کرده باشد، تخلف کرده است.

او تأکید کرد: دستور رسیدگی به پرونده صادر شده و در جایی که تخلف شده باشد، قطعا رسیدگی می‌کنیم. اکنون هم پرونده توقف ساخت‌وساز در حریم کاخ گلستان به دادسرای ناحیه ۱۲ ارسال شده تا تخلف‌ها رسیدگی شوند و ساخت‌وساز طبق قانون و با توجه به ضوابط میراث‌فرهنگی اتفاق بیفتد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 20 فروردین 98، کد مطلب: 18533: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین