پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصصی شدن دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی مهم‌ترین مطالبه نمایندگان مجلس از قوه قضائیه است.
شعارسال: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصصی شدن دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی مهم‌ترین مطالبه نمایندگان مجلس از قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، با اشاره به دیدار هفته آینده اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: نخستین مطالبه نمایندگان از دستگاه قضایی اجرای مواد و مصوبات برنامه ششم توسعه و موضوع پیگیری موضوعات در حوزه‌های ثبت اسناد، دادگستری‌ها، زندان‌ها و ایجاد تحول اساسی در قوه قضائیه در مبارزه اصولی و جدی با فساد است.

وی با تأکید بر چابک‌سازی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: دیوان عدالت اداری برای رسیدگی دقیق و انقلابی به مطالبات و خواسته‌های مردم خارج از سیستم اداری کهنه باید چابک‌سازی شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوه قضائیه در 10 سال گذشته لایحه موردنیاز خود را به مجلس ارائه نکرده است و مجلس نیز خود با تصویب قوانین قضایی به کمک قوه قضائیه رفته است که امیدواریم دستگاه قضا در این زمینه لوایح و قوانین مورد نیاز خود را در حوزه کیفری، مدنی و حتی قوانین دیگر در حوزه‌های نظامی، انقلابی و مبارزه با مواد مخدر به مجلس ارائه کند.

نوروزی سپس به لزوم ارتباط تنگاتنگ نمایندگان مجلس با قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: ارتباط مستمر مجلس و قوه قضائیه و دستگاه‌های زیر نظر این قوه بسیار حائز اهمیت است و این از مطالبات مهم نمایندگان مجلس می‌باشد که رئیس دستگاه قضا هر دو ماه یکبار در مجلس و به ویژه کمیسیون قضایی حضور پیدا کرده و جلسات مشترکی بین شورای عالی قوه قضائیه با نمایندگان برگزار شود.

وی با انتقاد از عدم حضور رؤسای دستگاه تابع قوه قضائیه در مجلس گفت: رؤسای سازمان‌های زیرنظر دستگاه قضا سالی یکبار برای مباحث بودجه به مجلس می‌آیند که اگر این دیدارها و جلسات در فاصله زمانی کوتاه‌تر رخ دهد قطعاً با همفکری هم می‌توان ضمن ایجاد دستگاه قضایی چابک، عالم و اندیشمند تا حدود بسیاری میزان وقوع جرائم را کاهش داد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر تخصصی شدن دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: 2.3 قوانین به روش قوه قضائیه است که باید شورای عالی قوه قضائیه از مسائل سیاسی جدا شود و در مباحث نگارش لوایح قوانین موردنیاز خود را دنبال کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار : 22فروردین 98، کد خبر: www.tasnimnews.com ،1984520


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
برگزاری این دادگاه باید نتیجه بخش باشه و وجوهات ودارایی های که بردن رو به کشور و مردم برگردونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین