پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو مهمان ما در کافه خبر بود و درباره برنامه‌هایش در این فدراسیون و همچنین اتفاقات سیل لرستان صحبت کرد.

شعارسال: آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو مهمان ما در کافه خبر بود و درباره برنامه‌هایش در این فدراسیون و همچنین اتفاقات سیل لرستان صحبت کرد.

 روزهای آخر سال 97 بود که آرش میراسماعیلی قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی جهان و دارنده دو مدال برنز جهانی به عنوان رئیس جدید فدراسیون جودو انتخاب شد. او مهمان ما در کافه خبر بود و به سوالات ما پاسخ داد:

در سال‌های اخیر زمان انتخابات فدراسیون‌ها شایعه رای آوردن گزینه های وزارت ورزش به گوش می رسید. شما گزینه وزارت بودید؟

خیر.من گزینه وزارت ورزش نبودم و مستقل در انتخابات فدراسیون شرکت کردم.

اخیرا در انتخابات‌های که برگزار شده به نظر می رسد وزارت دیگر قصد دخالت و تعیین رئیس ندارد. در انتخابات جودو چگونه بود؟

من گزینه وزارت نبودم و همانطور که شما می گویید وزارت دیگر برنامه ای برای تعیین روئسای فدراسیون ها ندارد و دست جامعه ورزش را باز گداشته به هر کسی که شایسته تر است رای دهند و جودو هم به این بلوغ رسیده که رئیس فدراسیون را خودشان انتخاب کنند. اهالی جودو برنامه نامزدها را بررسی کردند و اهداف آنها را برای ورود به فدراسیون دیدند بر اساس آن رای دادند و جودو در حال حاضر به بلوغ فکری رسیده و نیازی نبود که وزارت ورزش بخواهد کسی را انتخاب کند.

زمانی که شما به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدید بسیاری فکر می کردند دیگر جایی در فدراسیون ندارند اما شما با انتصاب هایی که داشتید نشان دادید به دنبال آشتی در جامعه جودو هستید و از همه طیف ها افرادی را در فدراسیون قرار دادید

دقیقا همینطور است. من امسال را سال آشتی جامعه جودو نامگداری کردم و از همه طیف ها دعوت کردم تا می توانند به ما کمک کنند و دست یاری به سمت آنها دراز کردم. همه ما یک هدف داریم و آن هم سربلندی وموفقیت جودو است. همه دوستان در این سال ها برای این ورزش زحمت کشیدند و باید از حضور تک تک این عزیزان در فدراسیون و تیم ملی استفاده کرد. نباید اختلاف های شخصی را وارد فدراسیون کنیم و وقتی عزیزی توانایی در رشد و شکوفایی جودو دارد باید از آن استفاده کرد.

از هفته آینده مسابقات قهرمانی آسیا در امارات برگزار می شود. چه برنامه ای برای این مسابقات دارید و آیا شانسی برای کسب مدال داریم؟

من از روزی که وارد فدراسیون شدم به طور جد پیگیر حضور تیم ملی در این مسابقات شدم و از کادر فنی خواستم تا با تمام توان در این مسابقات شرکت کنند. همچنین ما یک کمیته فنی از بهترین و کاربلد ترین افراد را انتخاب کردیم تا نظارت کامل روی تیم ملی داشته باشند. در این بازی ها ما با 9 ورزشکار مرد و سه زن شرکت خواهیم کرد و سعید ملایی و محمد محمدی برمانلو از شانس های کسب مدال هستند و این مسابقات امتیاز ویژه ای برای کسب سهمیه المپیک دارد. این بازی ها با حضور 39 کشور آسیایی در فوجیره امارات برگزار خواهد شد. همچنین جواد مهجوب و رامین صفویه هم به دلیل مصدومیت در این مسابقات شرکت نمی کنند.

جودو یکی از رشته های المپیکی است و ما هر دوره چند نماینده در این رشته داریم اما تا کنون موفق به کسب مدال نشدیم. چه برنامه ای برای تاریخ سازی در المپیک 2020 توکیو دارید؟

گفتم ما یک کمیته فنی از بهترین کارشناس ها و مربیان انتخاب کردیم تا بر عملکرد تیم ملی نظارت داشته باشد و برنامه ای مدون برای حضوری پر قدرت در المپیک داشته باشیم تا بتوانیم اولین مدال تاریخ جودو در المپیک را کسب کنیم.

کمی از فضای ورزش جدا شویم. شما یکی از افرادی بودید که پس از سیل لرستان به آنجا رفتید و اتفاقات و خسارات را از نزدیک دیدید.

ابراز همدردی می کنم با همه مردم عزیز کشورمان که در سیل گرفتار شدند و آسیب های جانی و مالی زیادی دیدند اما موضوع سیل لرستان موضوع بسیار جدی بود و عمق فاجعه این بود که مردم بسیاری تمام زندگی شان را از دست داده بودند. در روزهای اول سکوت خبری عجیبی حکم فرما بود و دیدیم شهر و روستاهای زیادی زیر آب رفتند و مردم زندگی شان را از دست دادند. مردم لرستان مردمان نجیبی هستند وهمواره در اتفاقاتی که در کشور رخ داده پیش قدم بودند. در زلزله کرمانشاه دیدیم به عنوان یکهمسایه لرستانی ها سنگ تمام گداشتند اما در سیل صدای لرستانی ها به گوش مسئولین نرسید و در روزهای اول خسارات زیادی متحمل شدند و شرایط عادی زندگی ندارند. خدا را شکر این روزها وضعیت از روزهای اول بهتر شده اما شرایط زندگی هنوز برقرار نشده. مردمی که سال ها برای این مملکت زحمت کشیدند، محروم بودن اما صدایشان در نیامده. لرستان دین زیادی برگردن ایران اسلامی دارند، چه در جنگ و چه در هر اتفاقی که رخ داده لرستان همواره کمک کرده و حرف اول را زده. من فکر می کنم وظیفه تک تک ماست تا گوشه ای از زحمات این عزیزان را جبران کنیم. خسارت سیل به گونه ای بوده که شاید تا سال ها قابل جبران نباشد و زندگی هموطنان ما در بعضی از شهرها با گل یکی شده. امیدوارم مسئولین فکری به حال این هم وطنان کنند تا از این بحران خارج شوند.

نحوه توزیع اقلام در لرستان چگونه بود؟ شما در آنجا حضور داشتید و از نزدیک اتفاقات پس از سیل را مشاهده کردید

من نه به عنوان یک جایگاه حقوقی بلکه به عنوان یک شهروند لر، مدیریت بحران را قوی ندیدم و به نظر مسئولین در این مرحله ضعیف عملکردند. بسیاری از مردم مظلوم واقع شدند و سواستفاده هایی اتفاق افتاد و امیدوارم در این مواقع یک مدیریت واحد انجام شود. مردم لرستان نیازمند کمک هستند و اگر مسئولین نمی توانند باری از روی دوش مردم بردارند، سربار مردم نشوند. بسیاری تمام زندگی شان را از دست داده اند و نیازمند کمک هستند و امیدوارم هرچه زودتر مردم عزیز لرستان و سایر استان های سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 26فروردین 1398 ، کدخبر: 1250188،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین