پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۱۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
رئیس‌ اتحادیه کشوری آسانسور گفت: در یک سال گذشته متوسط قیمت انواع آسانسور در کشور ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.وی از تقاضای سالانه 25 هزار دستگاه آسانسور در کشور خبر داد و افزود: صنعت آسانسور اکنون فقط با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و ظرفیت خالی تولید سالانه 50 هزار دستگاه است.

شعارسال: رئیس‌ اتحادیه کشوری آسانسور گفت: در یک سال گذشته متوسط قیمت انواع آسانسور در کشور ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

 عباس ابریشمی در نشست خبری از تقاضای سالانه 25 هزار دستگاه آسانسور در کشور خبر داد و افزود: صنعت آسانسور اکنون فقط با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و ظرفیت خالی تولید سالانه 50 هزار دستگاه است.

وی به ‌اشتغال 50 هزار نفر در صنعت آسانسور کشور ‌اشاره کرد و ادامه داد: این صنعت، یک‌چهارم صنعت خودرو ‌اشتغالزایی دارد. اگر یک‌دهم صنعت خودرو به صنعت آسانسور توجه شود، می‌تواند در تولید، صادرات و خدمات پس از فروش حرف نخست را در منطقه بزند.

رئیس‌اتحادیه کشوری آسانسور اضافه کرد: اکنون بجز یک تا دو قلم از کالاهای مربوط به آسانسورهای کم ارتفاع و به اصطلاح «تا هفت توقف»، همه اقلام و تجهیزات در داخل تولید می‌شود که خودکفایی 100 درصدی در این زمینه با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید و حمایت‌های دولت امکانپذیر است.

ابریشمی با اعلام اینکه 750 هزار دستگاه آسانسور فعال در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 95 درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی‌های استاندارد آنها پس از یک سال، استاندارد نیست.

وی افزود: استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران در سایر کشورها قابل پذیرش نیست و تولیدکنندگان در این زمینه ناچار به اخذ استانداردهای بین‌المللی‌اند که هزینه‌های گزافی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می‌کند.

رئیس ‌اتحادیه کشوری آسانسور با‌ اشاره به اینکه در یک سال گذشته متوسط قیمت انواع آسانسور در کشور به دلیل مشکلات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش 250 درصدی را تجربه کرده، اظهار داشت: افزایش قیمت‌های بی‌رویه نه توسط تولیدکنندگان واقعی، بلکه توسط دلالان و واسطه‌هایی که اجناس و مواد اولیه را خریداری، دپو و با قیمت‌های بالاتر می‌فروختند، اعمال شد و در این زمینه با هماهنگی دادستانی در دو مرحله به متخلفان اخطار داده شد.

همچنین رئیس‌ هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران در نشست خبری درباره وضعیت صنعت آسانسور در ایران اظهارداشت: صنعت آسانسور کشور قادر است با حمایت‌های دولتی و تخصیص 200 میلیون دلار، سالانه تا یک میلیارد دلار صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان داشته باشد. این میزان شامل صادرات محصول آسانسور و خدمات فنی و مهندسی است. البته عراق، سوریه، عمان، حوزه سی.آی.اس (کشورهای همسود) و حتی اوکراین، بازارهای خوبی برای محصولات و خدمات ایرانی به شمار می‌روند.

فرید کوروس، تحریم را نعمتی برای صنعت آسانسور توصیف کرد که موجب حرکت به سمت خودکفایی در اقلام و تجهیزاتی شد که تا پیش از این وارد می‌شده است و افزود: به طور متوسط 90 درصد لوازم، تجهیزات و قطعات آسانسورهای کشور در داخل تولید می‌شود اما در یک سال اخیر و با آغاز دور تازه تحریم‌ها، در نتیجه سیاست‌های جدید دولت، داخلی سازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری کیهان ، تاریخ انتشار: 25فروردین 1398 ، کدخبر:www.kayhan.ir ،158037 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
تحریم ها باعث اینهمه گرانی و رونق تولیدات داخلی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین