پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اقدامات این معاونت برای زنان و کودکان در مناطق سیل‌زده گفت: معاونت زنان یک دستگاه ستادی است و در مناطق سیل زده هیچ وظیفه اجرایی ندارد.

شعارسال: معصومه ابتکار درباره اقدامات معاونت زنان در مناطق سیل زده و کمک این معاونت به زنان و کودکان آسیب‌دیده گفت: معاونت زنان دستگاه اجرایی نیست و هیچ وظیفه اجرایی نداریم، چرا که دستگاهی ستادی است.

او گفت: در این میان یکی از دستگاه‌های اجرایی وزارت بهداشت است که برای بهداشت زنان برنامه ریزی کاملی انجام داده و در این زمینه هم اقدام می‌کند.

او ادامه داد: در این میان من نیز پیگیر وضعیت زنان و کودکان در استان گلستان و لرستان بوده‌ام، همچنین شرایط بهداشت زنان در وضعیت سیل و همچنین پس از سیل نیز بررسی شده است.

ابتکار اضافه کرد: یک دستگاه اجرایی دیگر وزارت کار و امور اجتماعی است که مسئولیت اشتغال را به عهده دارد که پیگیر کارگاه‌هایی است که بر اثر سیل از بین رفته‌اند. همچنین در راستای کمک به زنان سیل زده فعالیت‌هایی که آنها قبل از سیل داشته‌اند را شناسایی و بررسی خواهیم کرد.

ابتکار تصریح کرد: تمام اینها تقسیم کار شده و ما به عنوان معاونت زنان به سیاست‌ها و اقدامات حوزه زنان توجه ویژه داریم. علاوه بر این در مواقعی که نیاز است ور مباحثی مانند طرح افزایش تاب آوری زنان با دستگاه‌های دیگر همکاری داریم تا این طرح در مناطق سیل زده بهتر اجرا شود. فعالیت‌های معاونت زنان به نوعی در راستای همکاری با دستگاه‌های دیگر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این سوال که آیا آماری از زنان و کودکان آسیب دیده از سیل دارید یا خیر؟ گفت: ما آمار خاصی نداریم، اما خوشبختانه در حادثه سیل که کشور دچار آن شد حادثه جانی کمی داشتیم و این خیلی مهم است.

او در پاسخ به سوالی درباره تهدید سلامتی کودکان و زنان در مناطق سیل‌زده از جمله مارگزیدگی گفت: بالاخره در آن منطقه به دلیل آبگرفتگی حیوانات موذی نیز در آنجا هستند، اما داروها لازم برای درمان بیماران به مناطق مختلف ارسال می‌شود.

ابتکار اذعان داشت: باید هرچه زودتر مکان سکونت این افراد مشخص شود تا به طبع آن دیگر مشکلات نیز حل شود. مشکل اصلی زنان باردار و زنانی بوده‌اند که بچه‌های کوچک داشتند که خوشبختانه وزارت بهداشت به طور خاص با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها برای این دسته از زنان برنامه‌ریزی کرد. ناگفته نماند تعداد ۴۶ زایمان سالم در بحبوحبه سیل اتفاق افتاد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان اظهار داشت: به هر حال دستگاه‌های دولتی، تشکل‌ها، خیریه‌ها و مردم تلاش می‌کنند تا این مسائل مرتفع شود. ما همچنین برای حمایت و کمک از زنان سرپرست خانوار مناطق سیل‌زده با وزارت کار همکاری‌های مشترکی را در نظر داریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1398 ، کدخبر: 1252935: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین