پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۶
شهید حسن عشوری، اولین شهید وزارت اطلاعات در مبارزه با گروهک های تکفیری_ تروریستی بود که طی عملیاتی در چابهار به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شعارسال: در روزگاری که همه برای دیده شدن در تلاش اند و خوشبختی را در گرو ثروت و قدرت می پندارند، هستند افرادی عاشقانه در راه خدمت به خلق و تامین امنیت کشور جانفشانی می کنند. مجاهدانی که در خواب شهر بیدار و هوشیارند. سربازانی که در نهایت گمنامی، بدون چشم داشت لحظه لحظه ی عمرشان را وقف آسایش و امنیت هم وطنانشان می کنند و اطمینان دارند دعای ولی امر مسلمین جهان همواره بدرقه راه شان بوده و اجر و پاداش خدمات خالصانه شان در محضر خدا و حضرت ولی عصر (عج) محفوظ است.

شهید حسن عشوری، متولد مردادماه سال 68، اهل شهرستان رودسر استان گیلان، دانشجوی رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و یکی از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که 24 خردادماه سال 96، در جریان درگیری با اعضا یکی از گروهک های تروریستی_ تکفیری که قصد داشتند با استفاده از جلقه های انفجاری، دست به انجام عملیات خرابکارانه در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران بزنند، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و سه روز بعد با تشییع و بدرقه باشکوه مردم روزه دار در گلزار شهدای امام زادگان روستای ماچیان رودسر به خاک سپرده شد.

برات شهادت مرا امضاء کنید

نگاهی کوتاه به متن وصیت نامه شهید عشوری، به خوبی شوق و اشتیاقش برای شهادت را نمایان می سازد؛ وی در فرازی از وصیت خود ماجرایی را برای خوانندگان نقل می کند که شنیدن آن برای همه مفید است.

«شبی در عالم خواب خود را در مکانی دیدم که پشت دری به حالت انتظار ایستاده ام، پس از چند لحظه اجازه ورود به من داده شد.

من نیز به داخل اتاق رفتم. ناگهان دیدم مردی با لباس عربی تمام سیه و بی سر در حالی که خون بر لباسش جاری است در برابرم ایستاده، در همین لحظه و در عالم خواب در مقابل آن مرد بی سر به زمین افتادم و هیچ‌گونه توانایی تکلم و حرکت نداشتم.

در همین حین صدایی به گوشم رسید که چشمانت را باز کن، با زحمت بسیار فقط توانستم چشمانم را باز کنم. سپس به من ندا رسید که این مرد بی سر امام مظلومت حسین بن علی (ع) است.

پس از چند لحظه که از آن حال خارج شدم، دیدم اباعبدالله (ع) با سر مبارک و لباس زیبایی که به تن داشتند در سمت راست من و بافاصله‌ای اندک به روی منبر نشسته‌اند و به من خیره شده اند و در حالی که لبخندی نیز به لب داشتند در عالم خواب به خود نهیبی زدم و گفتم که اگر این فرصت را از دست بدهی عمرت سراسر تباه شده است.

با هر مشقت و سختی که بود کشان کشان خود را به اولین پله منبر امام حسین (ع) رساندم و پله اول منبر ایشان را به دست گرفتم ، وجود نازنین اباعبدالله (ع) در حالی که با تبسم به من نگاه می‌کرد از من پرسیدند: چه می‌خواهی؟ عرض کردم مولا جان فقط می‌خواهم که برات شهادت مرا امضاء کنید. با همان لبخندی که بر لبان مبارکشان نقش بسته بود، سر مبارک خود را به حالت رضایت تکان دادند»

تبعیت محض از ولایت فقیه، عامل سعادت دنیا و آخرت

بصیرت و دشمن شناسی شهید عشوری در نوشته ای که در عین کوتاهی کامل است و خط به خط سرشار از اخلاص، بندگی، شرافت و آزادگی ست به خوبی قابل مشاهده است.

وی در بخش دیگر از وصیت خود برادران و خواهران دینی خود را به رعایت موازین اسلام و انقلاب سفارش کرده و می فرماید:

«همواره از ولایت فقیه، این عمود خیمه انقلاب و شخص امام خامنه‌ای (دامت برکاته) تبعیت محض کنید که سعادت دنیا و آخرت شما در گروه حمایت از ولایت فقیه است.

مبادا مظلومیت شیعه تکرار شود، مبادا دشمن عرصه را بر ولی فقیه زمان شما تنگ کند و از حمایت شما از ولایت فقیه تردید ایجاد کند.

در مسائل سیاسی داخلی و بین المللی به جایگاه ولایت فقیه و رهبری عزیز توجه فرمایید و نسبت به آن بی تفاوت نباشید و بدانید که عامل بقای نظام و کشور در این سال ها پس از امام راحل و ایثار شهدای عزیز، فقط و فقط شخص امام خامنه‌ای (دامت برکاته) می باشد.

همیشه افراد کوته فکر داخلی، لیبرال ها، افراد به اصلاح روشن فکر که از اسلام ناب محمدی (ص) کینه به دل دارند، سعی در تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه دارند. به هیچ وجه به آن ها مجال عرض اندام ندهید و با تبعیت از امام خامنه ای (دامت برکاته) نقشه های آنان را نقش بر آب کنید.

در انتخابات که میزان و نماد دموکراسی جمهوری اسلامی است شرکت فعال داشته باشد و در انتخاب نامزد اصلح به معیارهای ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری توجه کنید»

فرصت تاریخی اعتلای اسلام و انقلاب

وی در بخش دیگر از وصیت خود مسئولان را به استفاده از فرصت تاریخی که برای اعتلای اسلام و انقلاب در اختیار دارند سفارش کرد:

«مسئولین اگر صدای مرا می شنوید برای چند لحظه تأمل ‌کنید. فردا روزی خواهد رسید که در دادگاه عدل الهی از تمامی ما حساب کشی می شود.

مبادا آخرت خود را به خاطر برخی از مسائل سیاسی ناچیز که دل رهبر عزیز ما را به درد می آورد از دست دهید. این فرصت تاریخی که برای اعتلای اسلام و انقلاب در اختیار شماست در اختیار هیچ یک از اهل‌بیت (ع) نبوده، مبادا کم فروشی کنید که دنیا و آخرت خود را تباه می کنید، به معنای واقعی کلمه مطیع محض دستورات ولی فقیه امام خامنه‌ای (دامت برکاته) باشید»

همچنین از زیباترین فرازهای وصیت نامه این شهید والا مقام که در قالب سفارش مطرح می کند، تاکید بر نگذاشتن سنگ قبر بر مزارش تا زمان پیدا شدن مقبره مطهر حضرت زهرا (س)، پرهیز از اسراف در برگزاری مراسم یادبود، پرداخت مبلغ 500 هزار تومان به محل کار بابت سهل‌ انگاری در استفاده از بیت المال و تخصیص بخشی از حقوق و سهمیه اش به ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

روحش شاد و یادش گرامی.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1398 ، کدخبر: 1478903: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لبیک
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
0
0
فقط غبطه ادم به حال این شهداء می خورد.
واقعا عجب بصیرتی ایشان داشتند پیرو ولایت فقیه و....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین