پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به بازسازی و مرمت روستای چک و پیگیری پنج ساله شورای اسلامی این روستا، اعلام کرد: اگر به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند پاسخ مد نظر را به اهالی این روستا خواهیم داد.

شعار سال: در پی ثبت سوژه «قنوات روستای چک منتظر همت مسؤولین» درسامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

چک روستایی در دهستان میاندشت بخش مرکزی شهرستان درمیان استان خراسان‌جنوبی ایران است، بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۲۰۱ نفر (در ۶۴ خانوار) بوده است.

محمد حسن غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، گفت: قنواتی که سیل خورده و بحرانی هستند از اعتبارات مدیریت بحران تأمین اعتبار شده و به سرعت اقدامات مرمت آن‌ها را انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم طبق روال عادی عملیات مرمت و بازسازی قنوات را انجام دهیم با توجه به اعتبارات و تعداد قنوات استان این امکان میسر نیست و نمی‌توان سریع‌السیر قنوات را مرمت و بازسازی کرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از وجود شش هزار و 252 رشته قنات در استان خبر داد و بیان داشت: مجموع اعتبارات ملی، استانی و مدیریت بحران این تعداد قنوات 12 میلیارد تومان است.

غلامی هزینه بازسازی هر یک کیلومتر قنات را 150 میلیون تومان اعلام و ذکر کرد: زمانی که اعتبارات مرمت و بازسازی قنوات در استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شود رقم اعتبار کم و حجم کار بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه با این اعتبارات اندک نمی‌توان انتظار مرمت قنوات را ظرف دو تا سه سال داشت، اضافه کرد: اگر مورد بحرانی باشد نباید تأخیر داشته باشد ولی روال عادی تأخیر عادی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه اولویت سازمان جهت مرمت و بازسازی قنوات براساس دبی آب، جمعیت بهره‌بردار، عملکرد، طول قنات و حجم کار است، توضیح داد: اگر طول قنات زیاد، حجم کار خیلی زیاد و دبی آب کم باشد اولویت کم ولی اگر حجم کار کم، دبی آب زیاد و کیفیت بالا باشد اولویت بالا می‌رود.

غلامی با اشاره به بازسازی و مرمت روستای چک و پیگیری پنج ساله شورای اسلامی این روستا، اعلام کرد: اگر به ما (سازمان جهاد کشاورزی استان) مراجعه کنند از طریق مدیریت شهرستان نسبت به کسب اطلاعات پیرامون آخرین وضعیت، درخواست اهالی روستا و بازدیدهای انجام شده کسب اطلاع کرده و پاسخ مد نظر را به شهروندان این روستا خواهیم داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 5 اردیبهشت 98، کد مطلب: 13980203001248: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین