پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: خراسان‌جنوبی قطب مقاومت در برابر خشکسالی است و در مورد آب دو سیاست افزایش راندمان آب و افزایش بهره‌وری آب را در خراسان‌جنوبی پیگیری می‌کنیم

شعارسال:وزیر جهاد کشاورزی گفت: خراسان‌جنوبی قطب مقاومت در برابر خشکسالی است و در مورد آب دو سیاست افزایش راندمان آب و افزایش بهره‌وری آب را در خراسان‌جنوبی پیگیری می‌کنیم.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک مود دشت مختاران در جمع خبرنگاران گفت: در خراسان جنوبی مجتمع های کشت و صنعت فراوانی وجود دارد که علی رغم محدودیت های آبی، آفات و بیماری ها و تنش آبی سال گذشته موفق عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی قطب مقاومت در برابر خشکسالی است، ادامه داد: در خصوص آب دو سیاست افزایش راندمان آب و افزایش بهره‌وری آب را پیگیری می کنیم که افزایش راندمان آب به سیستمهای نوین آبیاری و انتقال آب با لوله ارتباط دارد.

وی افزود: یکی از نشانه‌های افزایش بهره وری آب بحث کشت نشائی است که در خراسان جنوبی در مورد کشت نشائی چغندر موفق عمل شده و در مجتمع کشت و صنعت با این اقدام ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خراسان جنوبی باید در بحث گلخانه‌ها با همت مردم استان و حمایت ها و تسهیلات دولت جبران رشد داشته باشد.

حجتی با اشاره به اینکه دامپروری به ویژه پرورش دام قانع چون شتر و اخیرا شتر مرغ در منطقه خراسان جنوبی رونق داشته است، یادآور شد: همچنین طبیعت استان مهیای برداشت خار شتر برای خوراک دام است که از منظر پروتئین با یونجه تفاوت چندانی ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار19 آبان 97، کد خبر: 97081908488 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین