پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مهدی هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: از مجموع مشترکین خانگی در استان ۷۷ درصد مصرف کمتر از الگو و ۲۱ درصد تا دو برابر الگوی مصرف آب استفاده کرده اند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: از مجموع مشترکین خانگی در استان ۷۷ درصد مصرف کمتر از الگو و ۲۱ درصد تا دو برابر الگوی مصرف آب استفاده کرده اند.
۲۱درصد مشترکان خانگی آب در خراسان جنوبی دو برابر الگو مصرف دارند
مهدی هاشمی مقدم ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۲ کیلومتر از شبکه‌های اصلی توزیع را اصلاح کرده ایم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۶۰ دستگاه کنتور به صورت رایگان تعویض شده است، افزود: سه هزار و ۶۰۰ قطعه شیر کاهنده در مدارس و مساجد نیز در همین مدت نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سال گذشته پنج هزار متر مکعب مخزن ذخیره را وارد مدار کرده ایم، گفت: در سال ۹۷ بالغ بر ۱۰ حلقه چاه تجهیز و ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه نشت یابی از ۲۷۴ کیلومتر و ۳۱ انشعاب آبی نیز انجام شده است، عنوان کرد: حدود ۳ درصد در سال گذشته برداشت از ذخایر زیرزمینی آب را کاهش داده ایم.

هاشمی مقدم با اشاره به اینکه در بحث مصارف ادارات هشت درصد کاهش مصرف آب را نسبت به سال ۹۶ داشته ایم، بیان کرد: در مجموع کاربری‌های سطح استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۲.۶ درصد کاهش مصرف آب توسط مشترکین را داشته ایم.

کاهش ۸۵۰ هزار متر مکعب هدر رفت آب شهری

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۵۰ هزار مترمکعب از هدر رفت آب نیز کاهش داده ایم که از ۳۱.۶ درصد به حدود ۳۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۲۱ درصد مصارف فضای سبز از شبکه آب شهرها نیز کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۰۰ هزار مشترک سطح استان ۷۵ درصد مشترکین خانگی هستند، افزود: از مجموع مشترکین خانگی ۷۷ درصد مصرف کمتر از الگو و ۲۱ درصد تا دو برابر الگوی مصرف آب استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در سال گذشته از ۱۸ متر مکعب به ازای هر نفر متغیر بوده است که اخیراً این رقم به ۱۶ متر مکعب به ازای هر نفر تعیین شده است، گفت: همکاران ما توانستند مصرف سرانه هر نفر در شبانه روز را از ۱۸۳ لیتر به ۱۷۷ لیتر کاهش دهند.

هاشمی مقدم با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح فاضلاب بیرجند که بسیار پر هزینه و یکی از نیازهای مهم در تکمیل چرخه آب است نسبت به جمع آوری آب و استفاده مجدد از پساب برنامه‌هایی در دست داریم، عنوان کرد: خط انتقال این طرح به طول ۹ کیلومتر کامل شده و تصفیه خانه با پیشرفت ۷۱ درصد در حال اجرا است.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سال ۹۹

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم طرح تصفیه فاضلاب شهری بیرجند در اوایل سال ۹۹ به بهره برداری برسد و نیاز به تصفیه آب شهرستان بیرجند مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهرستان فردوس و سربیشه دو پیمان فعال اجرایی فاضلاب را داریم، افزود: با سرمایه گذار بخش خصوصی برای تکمیل باقی مانده فاضلاب شهر قاین و احداث مدول اول تصفیه خانه این شهرستان و همچنین و مدول اول تصفیه خانه شهرستان سربیشه قراردادی منعقد و مجوزهای لازم برای تصفیه خانه اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم سرمایه گذاری در این دو شهرستان بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان است که برابر تخصیص سالانه شرکت آب و فاضلاب شهری استان است، بیان کرد: بر اساس این توافق نامه سرمایه گذار طی دوره شش ماهه فرصت دارد ساختار مالی و طرح نهایی کار را اجرایی کند و حدود دو سال بعد از دوره پیشبرد به بهره برداری برساند.

هاشمی مقدم گفت: هر زمانی که پیشرفت اجرایی شبکه فاضلاب شهرستان فردوس نیز به حد معقولی رسید بستر برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم خواهد شد که نقش مؤثری در منطقه خواهد شد.

سقاخانه‌ها در انتظار تائیدیه شبکه بهداشت

وی با اشاره به اینکه با توجه به بالا بودن هدر رفت آب در شهر بیرجند در شورای شهر خواستار شدیم در قالب تبصره سه قانون بازسازی شبکه‌های فرسوده به ازای هر متر مکعب حد محدودی از مشترکین برای بازسازی انشعابات فرسوده، دریافت شود، عنوان کرد: ۱۴۴ کیلومتر خط انتقال آب از چهار منطقه آب وارد شهر بیرجند می‌شود.

وی افزود: برای ورود یک متر مکعب آب به داخل شهرها و رساندن به پشت کنتور در شهرستان بیرجند پنج میلیون تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی مقدم با بیان اینکه ایجاد سقاخانه‌ها موضوعی بسیار نوین و خوب با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه است، گفت: یکی از ویژگی‌های این سقاخانه‌ها این است که دستگاه تصفیه دارند لذا برای سامان دهی ایستگاه‌های تصفیه آب نشست‌هایی با دانشگاه داشتیم و نظام نامه‌ای برای ارائه خدمات تنظیم شده که بر اساس آن اداره کل اوقاف باید برای دستگاه‌ها تاییدیه شبکه بهداشت را اخذ کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5تیر1398،کدخبر:4651711،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین