پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ۲۱ روز قبل وارد دریای مدیترانه شد و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است.

شعارسال: ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن یا سی‌وی‌ان - ۷۲ یکی از پیشرفته‌ترین ناوهای هواپیمابر دنیاست.

این ناو که ارتفاعی معادل ۷۴ متر دارد، جایگاه فعالیت خدمه‌ای حدود پنج هزار و ۷۰۰ تن است. از آشپزخانه و سالن ورزش گرفته تا خدمات فنی و مهارت‌های نظامی در این ناو هواپیمابر در کنار هم فعال است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که آمریکا در واکنش به آن‌چه برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.

وی اعلام کرد، اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یگان بمب‌افکن ارتش آمریکا به خاورمیانه حامل این پیام روشن برای رژیم ایران است که در صورت هرگونه تعرض نظامی علیه منافع ایالات متحده و یا متحدان آن، با واکنشی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.

بولتون همچنین تاکید کرد که آمریکا در پی جنگ با ایران نیست ولی برای پاسخ به حملات سپاه پاسداران و سایر نیروهای نظامی ایران، آمادگی لازم را داراست.

کیوان خسروی معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در واکنش به بیانیه بولتون درخصوص اعزام ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به منطقه با هدف اعلام پیام به ایران گفت: براساس رصد دقیق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ۲۱ روز قبل وارد دریای مدیترانه شد و بیانیه بولتون استفاده ناشیانه از یک رویداد سوخته برای جنگ روانی است.

وی با اشاره به ناکامی های مستمر ارتش امریکا در مواجهه با بحرانهای منطقه ای خاطر نشان ساخت: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش امریکا تمایلی به آزمون توانمندیهای اثبات شده نیروهای مسلح ایران داشته باشند.

ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن - سی‌وی‌ان - ۷۲

پرواز و فرود از روی عرشه ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن

در آشپزخانه این ناو برای حدود پنج هزار و ۷۰۰ خدمه غذا پخت می‌شود

عبادت شماری از خدمه یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن

سالن ورزش برای خدمه درنظر گرفته شده اما گاهی برخی برای دویدن روی عرشه می‌روند.

سامانه دفاع نزدیک دریایی فالانکس. این مکانیسم دفاعی برای مقابله با اهداف هوایی مهاجم به ویژه موشک‌های ضدکشتی است که به صورت خودکار ردیابی و عمل می‌کند

گلوله‌هایی که سامانه دفاع نزدیک دریایی فالانکس از آن استفاده می‌کند

فرود هواپیما روی عرشه ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن

یکی از پارکینگ‌های ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن. این ناو هواپیمابر ظرفیت نگهداری ۹۰ هواپیما را دارد

فرود هواپیماهای تجسسی روی عرشه ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن

شماره ۷۲ روی بدنه اشاره‌ای به عنوان سی‌وی‌ان - ۷۲ یا همان یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن است

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1398 ، کدخبر: 398531: www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین