پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۰۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عدم کنترل و ساماندهی بازار، عدم ساماندهی توزیع کالاها در جامعه و فرصت‌طلبی دلالان سبب ایجاد تورم در جامعه شده است.
شعار سال: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عدم کنترل و ساماندهی بازار، عدم ساماندهی توزیع کالاها در جامعه و فرصت‌طلبی دلالان سبب ایجاد تورم در جامعه شده است.

 علی‌اکبر کریمی، با اشاره به آمار صندوق بین‌المللی پول مبنی بر تورم ۳۷ درصدی ایران در سال ۹۸، گفت: کشور در سال جاری و در حوزه اقتصاد سختی‌هایی را پیش رو دارد، اما تجربه سال ۹۷ و سال‌های گذشته در دوران تحریم‌ها نشان داده که ملت ایران روحیه تلاش و مقاومت داشته و با فشارهای خارجی منسجم‌تر می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه می‌توان باتدبیر، خسارات ناشی از تحریم‌ها را به حداقل ممکن کاهش داد، افزود: علاوه بر اینکه باید دغدغه کاهش تورم و رشد منفی اقتصادی را در اقتصاد کشور داشت، اما باید به این نکته توجه کرد که این آمارهای صندوق بین‌المللی پول ما را باید به فعالیت بیشتر وادار کند، نه اینکه منفعلانه در یک‌گوشه نشسته و عنوان کنیم که چون اوضاع نامناسب بوده نباید تلاش کرد، بلکه می‌توان از این شرایط برای رونق تولید در کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: تورم موجود در جامعه علل مختلفی دارد که برخی علل آن همانند افزایش قیمت تمام‌شده کالاها به‌واسطه گرانی ارز یا افزایش هزینه‌های تولید واقعی است، چراکه که با افزایش دستمزد قیمت تولید بسیاری از کالاها افزایش می‌یابد، اما برخی از علل تورم موجود در جامعه ناشی از عوامل روانی و نابسامانی‌هایی بوده که در بازار وجود دارد همانند عدم کنترل و ساماندهی درست و دقیق بازار، عدم ساماندهی توزیع کالاها در جامعه و فرصت‌طلبی دلالان و واسطه‌ها که دولت می‌تواند این عوامل را که سبب ایجاد تورم شده با اتخاذ تصمیمات صحیح مهار کند و نرخ آن را از این مجرا به حداقل تقلیل دهد.

کریمی با بیان اینکه علیرغم پیش‌بینی‌های نامطلوب برای اقتصاد کشور در حوزه تورم، اشتغال و رشد اقتصادی در سال ۹۸، ظرفیت‌های گسترده‌ای برای کاهش نرخ‌های مذکور وجود دارد، تأکید کرد: حجم ذخایر ارزی قابل‌قبول، تنوع و گستردگی تولید در کشور که در بسیاری از رشته‌های صنعتی و تولیدی دارای رتبه جهانی است ازجمله ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها در کشور با مازاد تولید مواجه هستند و ظرفیت‌های صادراتی خوبی برای این محصولات وجود دارد، افزود: نیروی انسانی متخصص و شایسته‌ای که در بخش تولید وجود دارد، اقلیم ۴ فصل که سبب شده در هر فصل امکان کشت و برداشت محصول کشاورزی وجود داشته باشد و بازار بزرگ ۸۵ میلیون نفری کشور و ۴۰۰ میلیون نفری منطقه ازجمله عواملی است که اگر به‌درستی مدیریت شود می‌تواند به‌راحتی آثار سوء ناشی از تحریم‌ها را از بین ببرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه تحقق کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادی به تلاش مسئولان، اتخاذ تدابیر آن‌ها، ایجاد روحیه همکاری و انسجام ملی در بین مسئولان و اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم بستگی دارد، تصریح کرد: جلوگیری از حضور، سوءاستفاده گران، دلالان و رانت‌خواران در صحنه اقتصادی کشور می‌تواند ما را به آینده کشور امیدوار کند تا در برابر تحریم‌ها مقاومت و ایستادگی کرده و نتایج خوبی از تلاش‌های خود دریافت کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:20 اردیبهشت1398، کدخبر:380180،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خصوصی سازی عامل اصلی تورم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
بدانیم عامل اصلی تورم ؛ خصوصی سازی است . خالی شدن دست دولت از صنایع و معادن استثنایی و درآمدساز . بخش خصوصی هم از یک نفر میخواهد بجای سه نفر کار بکشد و دو نفر دیگر را اخراج کند . و اکثرا به دنبال فروش زمینها و ساختمانهای شرکت هستند نه توسعه اشتغال و تولید . ............................................................................... راه حل اصلی نجات اقتصاد و زندگی مردم ایران : بازگشت اموال تاراج شده ی صندوقها در جریان مخرب و پر مفسده ی خصوصی سازی . …………………………………………………………………………………… بازگشت اموال تاراج شده ی صندوقها در جریان مخرب و پر مفسده ی خصوصی سازی . مانند فروش ارزان و عجیب سهام صندوق بازنشستگی فولاد در شرکتهای : آلومینیوم اراک ، آلومینیوم المهدی ، ذوب آهن ، چادرملو ، گل گهر ، سرمایه گذاری معادن و فلزات ، ملی مس و ..... واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! عمده واگذاریهای بزرگ صنایع و معادن کشور، در شرایط تبانی انجام میگردد . و این موضوع ، عامل مهم تنزل اقتصاد ، درآمدهای عمومی کشور و در نهایت تضییع حقوق ملت و تنزل سطح زندگی است . واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! شک نکنید . ........................ راه حل اصلی نجات اقتصاد ، کاهش تورم و بهبود زندگی مردم ایران : بازگشت اموال تاراج شده ی صندوقها در جریان مخرب و پر مفسده ی خصوصی سازی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین