پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
با حکم فرمانده کل قوا سردار فدوی به عنوان جانشین و سردار نقدی به عنوان معاون هماهنگ کننده کل سپاه منصوب شدند. در این گزارش نگاهی به سوابق و مسئولیت‌های سرداران فدوی و نقدی خواهیم داشت.

شعارسال: با حکم فرمانده کل قوا سردار علی فدوی به سمت جانشین و سردار محمدرضا نقدی به سمت معاون هماهنگ کننده کل سپاه منصوب شدند.

در ادامه گزارشی از زندگینامه وسوابق مسئولیتی فرماندهان جدید سپاه را از نظر می‌گذرانیم:

سردار محمدرضا نقدی در فروردین ماه سال 1340درتهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان و دبیرستان اسلامی قدس پشت سر گذاشت.

سردار نقدی در سال 1356 در سن 16 سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و پس از ورود به دانشگاه گیلان انجمن اسلامی این دانشگاه را تاسیس کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در خرداد ماه 1358 بلافاصله پس از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل جهاد، با کمک جمعی از دوستان دانشگاهی و فعالان اجتماعی رشت، جهاد سازندگی استان گیلان را بنا نهاد و همزمان با فعالیت‌های جهادی بصورت بسیجی و داوطلبانه وارد سپاه شد و مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان را بر عهده گرفت.

معاون هماهنگ کننده جدید سپاه به دنبال اوج گیری توطئه‌های گروهکی و با اصرار شهید انصاری استاندار وقت گیلان، برای خنثی کردن توطئه‌های آن دوران به مسئولیت اطلاعات سپاه گیلان منصوب شد و تا سال 1360 در این مسئولیت فعالیت کرد.

سردار نقدی پس از این دوران به غرب کشور رفت و به عنوان معاون اطلاعاتی سپاه عرب کشور منصوب شد. از جمله اقدامات سردار نقدی در این دوران می توان به بنیانگذاری قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) در شمال غرب کشور اشاره کرد که پس از مدتی خود او مسئولیت اطلاعات این قرارگاه را برعهده می‌گیرد.

وی در سال 1363 و بدنبال تشکیل وزارت اطلاعات و انتقال امور اطلاعاتی کشور به آن وزارت، از فعالیت‌های اطلاعاتی کناره گرفت و قرارگاه جنگ‌های نامنظم غرب و شمالغرب کشور را بنیان نهاد و در اسفندماه 1365، به دنبال شهادت شهید اسماعیل دقایقی با نام مستعار شمس به فرماندهی لشکر بدر منصوب شد.

پس از پایان جنگ سردار نقدی به دانشگاه فرماندهی و و ستاد ارتش رفته و دوره دافوس را در این دانشگاه می‌گذراند. پس از طی دوره دافوس سردار نقدی دانشگاه‌ امام علی(ع) سپاه را تاسیس و خود فرماندهی این دانشگاه را برعهده می‌گیرد.

11 اسفند سال 1371 سردار نقدی با حکم فرمانده کل قوا به سمت فرمانده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی منصوب شده و 8 سال در این سمت باقی می‌ماند. تا اینکه در 27 شهریورماه 1379 با پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با حکم رهبر انقلاب به سمت معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌شود.

سردار نقدی در سال 1382 با حفظ سمت به ریاست ستاد پدافند غیرعامل کشور منصوب شد و با روی کار آمدن دولت نهم و درخواست محمود احمدی نژاد، مسئولیت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز پذیرفت.

در سال 88 سردار نقدی دوباره به سپاه باز می‌گردد و 12 مهرماه همین سال با حکم رهبر انقلاب به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین منصوب می‌شود و 7 سال در این مسئولیت ایفای نقش می‌کند. تا اینکه سال 95 و با انتصاب سردار غیب پرور به ریاست سازمان بسیج سردار نقدی به عنوان معاون فرهنگی کل سپاه منصوب می‌شود.

سردار علی فدوی:

سردار فدوی در سال 1340 در اردستان استان اصفهان متولد شد و دوران کدوکی و نوجوانی خود تا مقطع دیپلم و آستانه پیروزی انقلاب را در همین شهر گذراند.

با پیروزی انقلاب اسلامی به تهران آمد و معاون شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد. با آغاز جنگ تحمیلی علی رغم آنکه در دانشگاه اصفهان پذیرفته شده‌بود، همراه با ستاد جنگ‌های نا منظم به جبهه های جنگ رفت و پس از آن به لشکر 8 نجف اشرف پیوست و تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی ماندگار شد.

همسر وی پروین مومن از دانشجویان پیرو خط امام و امدادگران دوراه دفاع مقدس است که پیش از ازداوج با سردار فدوی در سال 61 همسر شهید صادق نوبخت فرمانده اطلاعات قرارگاه سپاه در غرب کشور بوده است.

در بوهبوهه دفاع مقدس و با تشکیل قرارگاه دریایی نوحف مسئولیت اطلاعات این قرارگاه را بر عهده گرفت و با تشکیل نیروی دریایی سپاه در سال 64 به سمت مسئول نیروی دریایی سپاه منصوب شد که تا سال 76 در این سمت ماند.

سردار فدوی در سال 1389 پس از 13 سال جانشینی نیروی دریایی سپاه، با حکم فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی این نیرو منصوب می‌شود.

پس از این دوران سردار فدوی در سال شهریور ماه سال 1397 جای خود را به جانشینش سردار تنگسیری می‌دهد و با حکم رهبر انقلاب معاون هماهنگ کننده کل سپاه می‌شود.

سردار فدوی در سال 1394 و در پی بازداشت تفگنداران دریایی آمریکا از سوی نیروی دریایی سپاه به دریافت نشان درجه 1 فتح از مقام معظم رهبری مفتخر می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2012971: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین