پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
بزرگترین کارخانه ی خودروسازی کشور و مدیرانش حتما در جریان هستند که اگر در هرجای دیگری کارخانه ای یک محصول را با 36 ماه انتظار در اختیار مشتریانش می گذاشت حتما امروز نه جایی در بازار داشت نه در پارکینگ مردم اما حالا که معادله ی بازار خودرو به سمت خودروسازان سنگینی می کند چرا باید اینطور از مردم و اعتماد آنها سوءاستفاده کرد.

شعارسال: شرایط بازار خودرو به گونه ای پیش می رود که هر قول و قراری از طرف خودروسازان می تواند در نرخ خودرو تأثیرگذار باشد. هرچند هنوز عده ای در بازار هستند که به بهانه ی تحریم و نبود قطعه از عرضه ی خودرو جلوگیری کنند اما این مسئله از دید رسانه ها پنهان نمی ماند و می توان ابعاد عدم عرضه ی برخی خودروها را به بازار جستجو کرد. قرار دادن فضای لازم در اختیار برخی ها سبب شده تا با بی پروایی بدعتی در در بازار بگذارند که از قبل آن سود بیشتری کسب کنند وگرنه با یک تحقیق ساده می توان علت بهانه هایی که پشت هم قطار می شوند را پیدا کرد.

بزرگترین کارخانه ی خودروسازی کشور که از سه قبل اقدام به ثبت نام پژو 2008 کرده بود به تازگی این خودروها را برای مشتریان خود فاکتور کرده و قرار است به آنها تحویل دهد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که با توجه به مونتاژی بودن این خودرو مشکلی برای تأمین قطعه ی آن وجود ندارد و نمی توان از ایران خودرویی ها دلایل واهی را قبول کرد. یکی از مهمترین دلایل گرانی خودرو در چندوقت اخیر عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار بود که خودروسازان با توجه به آشفتگی بازار خودرو هربار از این شرایط نهایت بهره را بردند. پژو 2008 هم در دو سه سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است و جالب است بدانید این خودرو به محض فاکتور شدن در حدود 50 میلیون از قیمتش کاسته شد. این مسئله به خوبی نشان می دهد که ایجاد حباب قیمتی در بازار چگونه اتفاق می افتد و چرا ایران خودرو که به صورت مونتاژ این محصول را تولید می کند از عرضه ی آن به بازار جلوگیری کرد؟

بزرگترین کارخانه ی خودروسازی کشور و مدیرانش حتما در جریان هستند که اگر در هرجای دیگری کارخانه ای یک محصول را با 36 ماه انتظار در اختیار مشتریانش می گذاشت حتما امروز نه جایی در بازار داشت نه در پارکینگ مردم اما حالا که معادله ی بازار خودرو به سمت خودروسازان سنگینی می کند چرا باید اینطور از مردم و اعتماد آنها سوءاستفاده کرد و آیا نهادهای نظارتی با پیگیری اخبار مرتبط با حوزه ی خودرو قصد ندارند با آنها برخورد کنند؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نبض بازار، تاریخ انتشار: 27اردیبهشت1398 ، کدخبر: 15840: www.nabzebaazaar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین