پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور گفت: مصادیق متعددی در مورد نقض حقوق بشر آمریکا وجود دارد، اما کشورهای آزاده کمی در جهان هستند که این موارد را صراحتا بیان کنند ولی جمهوری اسلامی نظام مستقلی است و این وضعیت را بررسی خواهد کرد.
شعار سال:

همزمان با دومین روز از هفته «حقوق بشر آمریکایی» میزگردی تخصصی با حضور کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور و علیرضا طهماسبی، معاون سیاسی استانداری گلستان در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

غریب آبادی در میزگرد تبیین و افشای «حقوق بشر آمریکایی» که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شده بود، گفت: در داخل آمریکا مصادیق متعددی از نقض حقوق بشر را شاهد هستیم.

وی افزود: در حالی‌که سیاه پوستان در آمریکا جمعیت بسیار کمی را نسبت به سفید پوستان تشکیل می‌دهند، اما بیشتر زندانیان آمریکا از سیاه پوستان هستند، 85 درصد میزان تعرضات پلیس در آمریکا نسبت به سیاه پوستان است، در هر 36 ساعت یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا کشته می‌شود و اگر سیاه پوستی در این کشور سروکارش با دستگاه قضایی بیفتد، از یک دادرسی عادلانه بهره مند نمی شود؛ این‌ها همه تنها بخشی از حقوق بشر آمریکایی آن هم در سطح داخلی است.

معاون ستاد حقوق بشر به بیان مصادیقی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین المللی نظیر دخالت‌های نظامی در عراق و افغانستان و لیبی و حمایت از برخی کودتاها و رژیم‌های دیکتاتوری پرداخت و گفت: علاوه بر مصادیقی که در تیرماه درخصوص اقدامات آمریکا علیه ملت ایران احصاء شده، موارد مهم دیگری وجود دارند که با حمایت مستقیم و غیرمستقیم این کشور روی داده‌اند، 17هزار شهید ترور، 200 هزار شهید و بیش از 700هزار مجروح در جریان جنگ تحمیلی، 13هزار شهید و بیش از 100هزار نفر جانباز شیمیایی و 4000 شهید راه مبارزه با مواد مخدر تنها بخشی از این مصادیق هستند.

وی با بیان اینکه گسترده‌ترین تحریم‌ها و تهاجمات علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا صورت گرفته که هیچ کشوری در تاریخ معاصر با این قبیل از خصومت‌ها مواجه نبود، گفت: با وجود تمامی این هجمه‌ها، ایران اسلامی به پیشرفت‌های کلان ملی و بین المللی دست پیدا کرد اما این پیشرفت نافی مسئولیت کشورهای واضع تحریم نیست.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور متذکر شد: آمریکا کشور ذیصلاحی نیست که بخواهد در حوزه حقوق بشر حرف بزند و کشورهایی مثل ایران را که خود قربانی نقض حقوق بشر در اثر اقدامات این کشور و همپیمانان آن هستند، متهم به نقض حقوق بشر نماید.

وی در خصوص نقش رسانه‌ها در مقابل هیاهوی رسانه ای غرب خاطرنشان کرد: هر خبری مورد وثوق نیست، بنابراین اولین وظیفه رسانه های ما هوشیاری است.

غریب آبادی با بیان اینکه حقوق بشر پنج بُعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مدنی را شامل می‌شود، اذعان کرد: غرب بیشتر علاقه مند به ابعاد سیاسی و مدنی حقوق بشر است و تعمدا ابعاد دیگر را نادیده می‌گیرد، لذا رسانه‌های داخلی باید تلاش گسترده‌ای انجام دهند تا پیشرفت‌های حقوق بشری کشور را منعکس کنند.

وی همچنین بیان کرد: جالب است بدانید که گروهک تروریستی منافقین نیز خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، در حالی‌که 17هزار نفر را در داخل کشور شهید کردند و هنوز نیز دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، اما مدعیان حقوق بشر جهان از این‌ها حمایت می‌کنند و آنها را در بهترین‌های مکان‌های اروپایی استقرار دادند.

غریب آبادی در پایان از تدوین و انتشار «مجموعه حمایت و ارتقای حقوق بشر» در ستاد حقوق بشر کشور و چاپ و انتشار کتاب 130 صفحه‌ای «وضعیت حقوق بشر در آمریکا در سال 2015» خبر داد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 9 تیر 1395، کد مطلب:118357 : www. ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین