پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
فرماندار نیکشهر با اشاره به آبگیری سد "خیرآباد" نیکشهر پس از ۱۰ سال گفت: نزولات جوی در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت در شهرستان نیکشهر افزایش ۸۲ درصدی داشته است.

شعارسال: صاحب‌‌گل صالحی با اشاره به آبگیری سد "خیرآباد" نیکشهر پس از 10 سال، اظهار داشت: نزولات جوی در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت در شهرستان نیکشهر افزایش 82 درصدی داشته است.

فرماندار نیکشهر خاطرنشان کرد: بارندگی‌های اخیر در برخی مناطق شهرستان نیکشهر به صورت رگباری و تگرگ بود که به 75 میلیمتر رسید و در پی آن خساراتی به باغات، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی وارد شده است. این بارش‌ها باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد که پس از 10 سال حجم ذخیره آب سد خیرآباد را به 25 میلیون مترمکعب رساند.

وی ادامه داد: همچنین بارندگی‌های چند روز گذشته در نیکشهر باعث تقویت سفره‌های زیرزمینی شده و خوشحالی کشاورزان را نیز در پی داشته به طوری که بخش اعظمی از 80 رشته قناتی که در خشکسالی اخیر خشک شده بود در حال آبگیری و احیا است.

فرماندار نیکشهر اظهار داشت: میزان بارندگی در سطح شهرستان نیکشهر از ابتدای سال جاری تاکنون 133 میلیمتر گزارش شده و این در حالی است که میانگین بلند مدت در این شهرستان 166 میلیمتر بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2016007: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین